فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۳۴۳۴

پرتفوی صندوق اهرمی کاریزما

پرتفوی صندوق اهرمی کاریزما

خرید صندوق اهرمی یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس است که به موجب آن سرمایه‌گذاران می‌توانند پول بیشتری را برای خرید صندوق سرمایه‌گذاری کنند و سود بیشتری هم به دست بیاورند.

پرتفوی صندوق اهرمی کاریزما شامل سهم‌‌هایی است که می‌توانند بیشترین بازدهی را در بازار سرمایه داشته باشند. خرید صندوق اهرمی یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس است که به موجب آن سرمایه‌گذاران می‌توانند پول بیشتری را برای خرید صندوق سرمایه‌گذاری کنند و سود بیشتری هم به دست بیاورند.

در این صندوق‌ها از اهرم‌های مختلف برای به حداکثر رساندن سود استفاده می‌شود. سبدگردانان، متخصصان و کارشناسان حوزه سرمایه این صندوق‌ها را ایجاد می‌کنند و شرکت‌های کارگزاری مختلف هرکدام صندوق‌های اهرمی خود را دارند. اگر می‌خواهید با مفهوم صندوق‌های اهرمی به‌ویژه صندوق اهرمی کاریزما آشنا شوید، در ادامه ما را همراهی کنید.

صندوق اهرمی چیست؟

صندوق‌های اهرمی از انواع صندوق‌های سهامی هستند که از تکنیک‌های مختلف سرمایه‌گذاری مانند اهرم (Leverage) برای دستیابی به سود بیشتر استفاده می‌کند. در این صندوق‌ها چندین نوع سهم با بیشترین میزان بازده بازار جمع‌آوری می‌شوند و افرادی که ریسک‌پذیر هستند، می‌توانند این صندوق‌ها را برای رسیدن به سود بیشتر بخرند.

تکنیک‌های دیگر به کار رفته در این صندوق‌ها برای دریافت سود بیشتر شامل تحلیل معاملات، خرید سهام پرریسک، فروش در زمان کوتاه و... هستند. یکی از بهترین صندوق‌های اهرمی بازار ایران صندوق اهرمی کاریزما است. برای خرید این صندوق بهتر است بیشتر با آن آشنا شوید و پرتفوی آن را بشناسید. در ادامه بیشتر درمورد این صندوق با شما صحبت خواهیم کرد.

معرفی صندوق اهرمی کاریزما

صندوق اهرمی صندوقی است که در آن می‌توانید با سرمایه خود بازدهی مضاعفی به‌دست بیاورید. دلیل پرطرفدار بودن پرتفوی صندوق اهرمی کاریزما هم همین موضوع است.

این صندوق دو نوع عادی و ممتاز دارد. نوع عادی برای افرادی است که به تازگی وارد بازار بورس شده‌اند و ریسک‌پذیر نیستند. نوع ممتاز هم برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیری است که می‌خواهند سود بیشتری به دست بیاورند. همچنین باید بدانید که نوع عادی صندوق درآمد ثابت و نوع ممتاز صندوق سهامی است. اگر می‌خواهید از مزیت‌های صندوق اهرمی کاریزما بهره‌مند شوید، اما نمی‌دانید محتویات این صندوق چیست و چگونه می‌توان از آن سود گرفت، بهتر است در این مورد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

1001

پرتفوی صندوق اهرمی کاریزما

در محتویات صندوق اهرمی کاریزما سهم‌های زیادی به چشم می‌خورند. این سهام هرکدام درصدی از پرتفوی صندوق کاریزما را اشغال کرده‌اند، اما پنج سهم برتر با بیشترین درصد در این صندوق به چشم می‌خورند. البته کالاهایی مانند طلا و... در این صندوق‌ها نیستند. در ادامه تعدادی از بهترین سهام این صندوق را به شما معرفی می‌کنیم:

ملی صنایع مس ایران (فملی)

ملی صنایع مس ایران سهام یکی از شرکت‌های دولتی به نام صنعت مس ایران است که با نماد فملی در بازار معامله می‌شود. این سهم یکی از نمادهای خوب بازار بورس است و ۸.۵۶ درصد از صندوق اهرمی کاریزما را تشکیل می‌دهد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)

یکی دیگر از سهم‌هایی که بیشترین درصد را در پرتفوی صندوق کاریزما دارد، سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان است که با نماد فولاد در بازار بورس معامله می‌شود. ۵.۶۵ درصد از صندوق کاریزما هم از سهام فولاد تشکیل شده است.

 گروه مپنا (رمپنا)

این شرکت جزو شرکت‌های سهامی عام است که در بازار بورس حضور دارد. این سهم جزو گروه خدمات فنی و مهندسی است و همیشه جزو سهم‌های سودده و خوب بازار بوده است. سهام گروه مپنا در بازار با نماد رمپنا شناخته می‌شود و ۴.۵۴ درصد از صندوق اهرمی کاریزما را تشکیل می‌دهد.

سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر)

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر یک شرکت متشکل از شرکت‌های چند شاخه‌ای صنعتی است. این گروه در بورس ایران هم با نماد وغدیر فعالیت دارد. ۴.۵ درصد از صندوق اهرمی کاریزما از سهم وغدیر تشکیل شده است.

بانک ملت (وبملت)

یکی دیگر از سهم‌های صندوق اهرمی کاریزما سهم وبملت است. این سهم مختص بانک ملت است و جزو دسته سهام بانک و مؤسسات اعتباری قرار دارد. نماد این سهم در بازار وبملت است و ۳.۹۷ درصد از صندوق اهرمی کاریزما را تشکیل می‌دهد.

سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)

یکی دیگر از مهمترین سهم‌ها در صندوق کاریزما سهم سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است که با نماد شستا در بازار معامله می‌شود. این سهم از شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و... تشکیل شده است و حدود ۲.۷۶ درصد از صندوق کاریزما را تشکیل می‌دهد.

پالایش نفت اصفهان (شپنا)

سهم پالایش نفت اصفهان که در بازار با نماد شپنا معامله می‌شود، یکی دیگر از سهم‌های تشکیل‌دهنده صندوق اهرم کاریزما است. این سهم هم ۲.۶۹ درصد از این صندوق را تشکیل می‌دهد.

چگونه صندوق اهرمی کاریزما را خریداری کنیم؟

حالا که با پرتفوی صندوق اهرمی کاریزما آشنا شدید، ممکن است تصمیم به خرید این صندوق گرفته باشید. برای خرید این صندوق باید چند مرحله را طی کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. در ابتدا باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنید، احراز هویت شوید و کد بورسی بگیرید.

۲. بعد از انجام این چند مرحله دیگر به‌راحتی می‌توانید در بازارهای مالی ایران سرمایه‌گذاری کنید.

۳. در این مرحله به سایت کاریزما بروید و برای خرید صندوق اهرمی کاریزما اقدام کنید. به این منظور می‌توانید از اینجا وارد سایت شوید.

۴. در آخرین مرحله هم میزان سرمایه خود را وارد کنید و خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که حداقل سرمایه لازم برای خرید واحدهای ممتاز این صندوق که قابل معامله در بورس است، ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

1002

مزایای خرید پرتفوی صندوق اهرمی کاریزما چیست؟

خرید صندوق‌های اهرمی در مجموع ریسک بالایی دارد، زیرا دامنه نوسان این صندوق‌ها ۱۰ درصد است و درصورت منفی شدن درصد بیشتری ضرر می‌کنید، اما با این وجود مزیت‌های زیادی در خرید صندوق اهرمی کاریزما وجود دارد که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم:

  • خرید و فروش این صندوق کارمزد کمی دارد که به‌ترتیب به میزان ۰.۰۰۱۱۶ و ۰.۰۰۱۱۸ خواهد بود.
  • این صندوق امکان کسب بازدهی مضاعف را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند.
  • معامله این صندوق‌ها به‌صورت غیرحضوری و کاملا آنلاین است و دردسری ندارد.
  • بالا بودن دامنه نوسان این صندوق به معنی سود بیشتر در روزهای سبز بودن بازار و سهام است.
  • تنوع بالایی در پرتفوی صندوق کاریزما‌ وجود دارد که در مجموع باعث کمتر شدن ریسک نسبت به خرید یک نوع سهم می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.