خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۴۱۸۱

تسمه ترانس + قیمت و خرید چهارپهلو ترانسی آهن

تسمه ترانس + قیمت و خرید چهارپهلو ترانسی آهن

بطور خلاصه به محصول فولادی و آهنی که به طول ۳ الی ۶متر تولید می شود ، در عرض و ضخامت مختلف و سطحی صاف و صیقلی گفته می شود.

تسمه ترانس چیست؟

توضیح مختصری در مورد این محصول می‌دهیم تا با تسمه ترانس آشنا شوید ، این محصول نوعی از فولادهای مکعبی می باشد که در صنایع مختلف و تولیدات صنعتی کاربرد زیادی دارد.

مواد اولیه از تسمه های معمولی نورد و یا فابریک و ماشینکاری تامین می شود، که برای کیفیت اهمیت زیادی دارد.

مشخصات تسمه ترانس:

قیمت تسمه ترانس ، ابعاد ، طول شاخه و ... از مشخصات این محصول می باشد که در ادامه توضیحاتی در مورد برخی از آن ها خواهیم داد.

تسمه ترانس راه‌آهن

از مشخصات بارز این محصول می توان به صاف و صیقلی بودن آن اشاره کردم ، این مشخصه برای افرادی که می‌خواهند عملیات ماشینکاری انجام دهند از اهمیت زیادی برخوردار است ، جنس آن باعث تولید در فرم های دلخواه نیز می شود.

از مشخصه های کلی دیگر تسمه ترانس آهنی می توان به لب تیز بودن محصول اشاره کرد که لبه های گونیا و ۹۰درجه آن را از دیگر تسمه آهنی متمایز کرده.

ابعاد تسمه ترانس مختلف:

در ابعاد متعدد و زیادی تولید می شود اما بطور کلی به این شکل تولید می شود:

شاخه ها به طول ۴ الی ۶ متر معمولا

سایز عرض و ضخامت ۸میل الی ۱۰۰میل متغیر است

سایز متنوع تسمه ترانس:

به دلیل استفاده در قطعات مختلف و زیاد این محصول ، سایزهای تولید شده نیز زیاد می باشد حتی با سفارش مشتری سایزهای غیر رند و به اصطلاح غیر سایز در دستور تولید قرار می گیرد.

به همین منظور نمی توان سایزهای تولید شده را نام برد اما اغلب با ضخامت ۸میلیمتر به بالا و ۱۰۰میلیمتر عرض به پایین در ایران تولید می شود .

می توان با سفارش مشتری سایزهای دهم دار را نیز تولید کرد و بصورت سفارشی در ابعاد مختلف به انجام رساند.

42

کاربرد تسمه ترانس:

به عناوین زیادی می توانیم در مورد کاربرد این محصول اشاره کنیم اما برخی از فعالیت های صنعتی را به عنوان نمونه نام می بریم تا با کاربرد تسمه ترانس در صنایع مختلف بیشتر آشنا شوید.

  1. آسانسور و پله برقی
  2. دوچرخه سازی
  3. قطعات خودرو
  4. باسکول های مختلف
  5. تولید درب و پنجره

تولید کنندگان تسمه ترانس:

کارخانه های زیادی امروز در زمینه تولید محصولات فولادی و تسمه فعالیت دارند که در جهت پیشرفت صنعت کمک می کنند ، نمونه هایی از تولید کننده تسمه ترانس ، پرگاس فلز ، فولاد یزد و فولاد مبارکه اصفهان از کارخانه تولید تسمه ترانس می باشند.

مواد اولیه تسمه ترانس:

معمولا از جنس آهن با مواد اولیه درجه یک به علت صاف و تمیز بودن محصول نهایی برای تولید این محصول استفاده می شود.

جنس دیگر که بصورت ترانسی می توان تولید کرد ck45 می باشد که به درخواست و سفارش مشتری قابل انجام می باشد ، در غیر این صورت به علت کم مصرف بودن جنس های به غیر از آهن غیرقابل انجام می باشد.

خرید و فروش تسمه ترانس:

نکته ی قابل توجه در خرید و فروش تسمه ترانس سایزهای متنوع و سفارشی می باشد که بعضاََ بخاطر تغییر سایز و شکل تسمه به خواسته و سفارش مشتری قیمت های متفاوتی نسبت به سختی مراحل تولید اعلام می شود.

ناگفته نماند که سایزهای رند و مشخص تقریباََ قیمت مشخصی دارند و فقط به نسبت کیفیت مواد اولیه کمی تغییر در قیمت لحاظ می شود.

مراحل و فرایند تولیدی تسمه ترانس:

ابتدا و در مرحله اول تسمه‌ ها به دلیل از بین رفتن ناخالصی‌ ها سطح محصول درون حوض پر شده از اسید قرار می‌گیرد.

در ادامه بعد از از پاکسازی ناخالصی‌ های سطح مربوط به براده برداری می باشد و بعد از این عملیات به منظور سایز کردن تسمه‌ها با نیروی بسیار زیادی از داخل دوزه چند میلیمتر پایین تر از سایز تسمه رد شده و به اصطلاح کشیده می شود.

هر قدر ضخامت و عرض کاهش می یابد ، طول آن افزایش پیدا می‌کند ، که طی این مرحله از فرایند تولید در واقع تسمه کش می‌آید به همین دلیل همانطور که گفته شد با نام تسمه کششی نیز از این تسمه‌ها یاد می‌شود.

در مرحله آخر تولید این محصول تسمه تولید شده از بین غلطک‌ های تابگیری عبور داده می‌شود.

در نهایت با تلرانس ابعادی بسیار کم و مطابق با سفارش تولید در ابعاد درخواستی با سطحی صاف و صیقلی تولید می‌شود.

قیمت چهارپهلو ترانس:

مراحل تولید چهارپهلو ترانس همانند تسمه می باشد ، و قیمت چهارپهلو ترانس نیز به دلیل شباهت مراحل تولید همانند تسمه می باشد.

صافی سطح و لبه های گونیا و ۹۰درجه چهارپهلو ترانس بستگی به مواد اولیه شمش و تسمه می باشد.

قیمت تسمه ترانس:

قیمت این محصول نیز همانند چهارپهلو بستگی به مواد اولیه ، مراحل تولید ، شکل و سایز تسمه و عوامل بیرونی مانند ارز و موجودی محصول در بازار دارد.

از این رو نمی توان قیمت ثابت و مشخصی برای تمامی سایزهای این محصول اعلام کرد.

شما می توانید جهت استعلام تسمه ترانس قیمت آهن به سایت پرگاس فلز مراجعه فرمایید.

تسمه ترانس خارجی:

برخی از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند از جنس وارداتی عمدتا ترک این محصول استفاده کنند ، کیفیت بالای این محصول دلیل انتخاب برخی از تولید کنندگان که از حساسیت بالایی برخوردار هست.

این محصول همچون میل کروم خارجی وارداتی بوده و بازار ارز ارتباط مستقیمی در قیمت آن دارد.

از طرفی برخی از سایزهای این محصول که در داخل کشور تولید نمی شود ، تسمه ترانس خارجی برای مصرف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

شش پر آهنی ترانس:

ششپر ترانسی همانند تسمه بعد از طی مراحل تولید در سایزهای مختلف اما به شکل شش گوش تولید می شود.

طول شاخه ها بصورت برش خورده ۳ الی ۴متر می باشد ، کاربرد آن در پیچ و مهره ، آچار و قطعات صنعتی و ابزار آلات مصرف بسیاری دارد.

برخی سایزها طی یک مرحله کشش به انجام نمی رسد و به دلیل فشار زیاد روی قالب در ۲ مرحله به اتمام می رسد ، مواد اولیه آهن و ck45 از جنس های تولید ششپر می باشد.

انواع تسمه های موجود برای تولید تسمه ترانسی:

امروزه به دلیل تنوع کارخانه ها و تولیدی های تسمه فولادی به روش مختلف می توان از هر کدام برای تولید این محصول به صورت ترانسی استفاده کرد.

در اینجا به محصولات قابل استفاده برای تولید اشاره میکنیم.

تسمه ماشینکاری:

تسمه ها انواع مختلفی دارد ، یکی از این محصولات ماشینکاری می باشد که با برش ورق به طول ۶متری با ضخامت های مختلف تولید می شود.

معمولا تسمه های با ضخامت کم از ورق برش خورده تولید می شود ، تسمه های ترانسی تولید شده از این محصول ، تمیز و با دقت بالا تولید می شود.

رنگ. این تسمه سفید می باشد ، عرض تسمه را می توان بصورت سفارشی هنگام برش از ورق تغییر داد به سایز دلخواه مشتری.

43

تسمه نوردی:

یکی دیگر از تسمه های مورد استفاده در صنعت و تولید ترانسی با قیمت مناسب می باشد.

طول شاخه ها حدود ۶متر ، رنگ سیاه و ضخامت معمولا ۵میلیمتر به بالا می باشد.

تسمه هایی که به روش نورد تولید می شوند استاندار جنس خاصی ندارند ، و با کم و زیاد شدن مقداری از آلیاژ با نام جنس آهن به بازار عرضه می شود.

تسمه فابریک:

تسمه هایی با طول شاخه ۶متر دقیق و صافی سطح بالاتر از فولادهای نوردی که برخی کارخانه های بزرگ این محصولات را تولید می‌کنند.

تولید تسمه فابریک به روش ذوب پس از تفکیک ضایعات و تولید شمش انجام می شود.

تسمه فابریک هم همانند دیگر تسمه های فولادی کاربرد زیادی در صنعت دارد، ادوات کشاورزی ، ساختمان سازی ، قطعات خودرو، دستگاه های برش و ... نمونه ای از کاربرد این نوع تسمه می باشد.

تولید تسمه ترانس پرگاس فلز، شرکت نورد یزد، فولاد مبارکه:

از کارخانه های تولید کننده تسمه ترانس می توان به پرگاس فلز و شرکت نورد یزد و فولاد مبارکه نام برد، که از نظر کیفیت و صافی سطح با بالاترین کیفیت محصولات فولادی به بازار عرضه می کنند.

همانطور که در قبل گفته شد دقت بالای این نوع تسمه از اهمیت بالایی در صنایع و تولیدی ها برخوردار است، از این رو شما می توانید جهت سفارش از طریق سایت پرگاس فلز اقدام کنید.

منبع:

Www.pergasfelez.com 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.