فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۵۱۵۶

آخرین تکنولوژی در صنعت هتل‌داری چیست؟

آخرین تکنولوژی در صنعت هتل‌داری چیست؟

صنعت هتل‌داری همچون صنایع دیگر، این روزها دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شده که بخش عمده‌ای از آن را مدیون پیشرفت تکنولوژی است.

با توجه به اینکه صنعت توریسم، روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود،‌ بسیار مهم است که اقداماتی نظیر رزرو هتل و اقامت در هتل نیز با تکنولوژی و مدرنیته، تلفیق شوند. در این مقاله، به چند مورد از جدیدترین تکنولوژی‌ها در صنعت هتلداری خواهیم پرداخت.

نقش تکنولوژی در هتل‌داری مدرن

در حال حاضر، تکنولوژی هر گوشه از زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده و دائماً در حال ایجاد تغییر و تحول در آن است. هتلداری نیز از این قاعده مستثنا نیست و دائماً دست‌خوش تغییراتی می‌شود. به نظر شما، آیا هتلداری نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته دارد یا بدون وجود آن‌ها نیز می‌توان این صنعت را پیش برد؟

حقیقت این است که انسان مدرن امروزی نمی‌پذیرد که باوجود توسعه علم و فناوری، همچنان از متدهای قدیمی در حوزه‌های مختلف استفاده شود. به‌عنوان‌مثال، تا چند سال قبل، امکان رزرو هتل به‌صورت اینترنتی وجود نداشت و باید برای رزرو آن، با هتل تماس می‌گرفتید. در حال حاضر، کدام‌یک از شما می‌پذیرید که در هتلی با امکانات محدود در حوزه رزرو اینترنتی، اقامت داشته باشید؟ آیا این موضوع، بر دیدگاه شما درباره کیفیت خدمات هتل، تأثیرگذار نخواهد بود؟ استفاده از کوچک‌ترین تکنولوژی‌ها تا پیشرفته‌ترین آن‌ها، باعث جلب رضایت مسافرین می‌شود؛ چراکه راحتی و آسایش مطلوبی را برای مسافران فراهم می‌کند. این موضوع، دقیقاً هدف تکنولوژی و فناوری‌های مدرن است. بنابراین، هتل‌هایی که جدیدترین فناوری‌ها را در خدمات خود به‌کار می‌گیرند، به‌مراتب موفق‌تر از سایرین خواهند بود.

با چند مورد از جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه هتل‌داری آشنا شوید

تعداد تکنولوژی‌هایی که سبب پیشرفت صنعت هتلداری شده‌اند، بیشتر از آن است که بتوان به همه آن‌ها پرداخت؛ در هر بخشی از هتل‌ها، تکنولوژی خاصی استفاده‌شده است که کیفیت خدمات و امکانات آن بخش را افزایش داده است. بااین‌حال، چند مورد از جدیدترین آن‌ها را باهم مرور می‌کنیم.

مدیریت هوشمند انرژی

یکی از موارد بسیار مهم برای هتل‌ها، مدیریت انرژی است. هر هتل از تعداد زیادی اتاق تشکیل می‌شود که هر یک از آن‌ها، میزبان افراد مختلفی هستند. بنابراین، وجود تعداد قابل‌توجهی از مسافران در هتل، مصرف انرژی بالایی را در پی خواهد داشت. برای آنکه میزان مصرف انرژی در طول سال مدیریت شود، می‌توان از سیستم‌های هوشمند استفاده کرد. این سیستم‌ها، داده‌های موردنیاز در خصوص مصرف انرژی را بررسی کرده و پس از آنالیز آن‌ها، پیشنهادهایی را در خصوص مدیریت بهتر ارائه می‌کنند.

رزرو هوشمند پارکنیگ

پارکینگ هتل برای آنکه به‌درستی اداره شود، به چند نیروی انسانی ماهر نیاز دارد. این موضوع برای هتل‌ها، هزینه‌بر است. در حال حاضر، تکنولوژی این امکان را فراهم کرده تا با کمک سنسورها و اپلیکیشن‌های رزرو هوشمند، مسافران بتوانند پیش از رسیدن به هتل، جایگاه پارکینگ خود را رزرو کنند. در این روش، نیازی به حضور نیروی انسانی نخواهد بود. همچنین هزینه این سیستم‌های هوشمند، به‌مراتب کمتر از حقوق نیروی انسانی است.

استفاده از موبایل به عنوان کلید

در حال حاضر، صدور بسیاری از قبض‌ها و رسیدها، به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و درنتیجه، مصرف کاغذ و پلاستیک، تا حد قابل‌توجهی کاهش‌یافته است. این موضوع، کاملاً در جهت محافظت از محیط‌زیست و کاهش هزینه‌هاست. اکنون کلید اتاق هتل‌ها نیز به‌صورت اینترنتی و بارکدی درآمده تا مسافران، از دردسرهای گم‌شدن کلیدهای فیزیکی و الکترونیکی آسوده شوند.

6

ابزارهای هوشمند

ابزارهای شخصی هوشمند، در چند سال اخیر، رشد خوبی داشته‌اند؛ به‌طوری‌که همه ما، از انواع ابزار هوشمند در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم. در حال حاضر، در برخی از هتل‌های لوکس دنیا، از ابزارهای هوشمند استفاده می‌شود. ابزارهایی که علاوه بر عملکرد مستقل خود، می‌توانند تعامل مطلوبی میان مسافران و مسئولین هتل ایجاد کنند. به‌عنوان‌مثال، برای دریافت خدمات، می‌توان از این ابزارها استفاده کرد.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

تصور کنید بتوانید پیش از رزرو هتل، در آن قدم بزنید و از امکانات آن مطلع شوید؛ حتی اگر هتل مدنظر شما، چند صد کیلومتر دورتر باشد. این موضوع، به کمک تکنولوژی VR و AR ممکن خواهد شد. با پیشرفت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، مسافران می‌توانند پیش از رزرو هتل، تجربه بازدید از اتاق‌ها را داشته و سپس اقدام به رزرو کنند.

این موضوع می‌تواند رضایت مسافرین را چندین برابر افزایش دهد. چراکه دیگر هیچ مسافری، بدون آگاهی از ظاهر و وضعیت اتاق، آن را رزرو نخواهد کرد. البته این موضوع، نیازمند داشتن تجهیزات لازم از سوی مسافرین نیز خواهد بود. همچنین، می‌توان از این تکنولوژی‌ها برای ایجاد سرگرمی در هتل استفاده کرد.

هوش مصنوعی و ربات‌ها

بدون شک، هوش مصنوعی و ربات‌ها را می‌توان پیشتاز تکنولوژی امروزی دانست. روزگاری بود که به‌کارگیری ربات‌ها در زندگی، عجیب و دور از واقعیت به نظر می‌رسید. اما امروزه هوش مصنوعی و ربات‌ها، تاثیر بسزایی در زندگی همه انسان‌ها دارند؛ از یک ربات ساده جست‌وجوی موسیقی گرفته تا ربات‌های فیزیکی پیشرفته!

در صنعت هتلداری، می‌توان از ربات‌ها برای پاسخگویی ۲۴ ساعته استفاده کرد. درحالی‌که نیروی انسانی، امکان پاسخ‌دهی دائمی را ندارد، ربات‌ها می‌توانند هر ساعت از شبانه‌روز در دسترس باشند. همچنین از هوش مصنوعی نیز می‌توان استفاده‌های گسترده‌ای در حوزه مدیریت هتل داشت. به‌عنوان‌مثال، برای جمع‌آوری داده‌های مسافران و آنالیز آن‌ها، می‌توان از هوش مصنوعی استفاده کرد. همچنین، می‌توان تجربه مهمانان را به کمک AI، شخصی‌سازی کرد.

7

فلای تودی؛ کامل‌ترین مرجع رزرو هتل‌های لوکس و مدرن

برخی از تکنولوژی‌های نام‌برده شده، در هتل‌های لوکس ایران نیز به‌کار گرفته می‌شوند؛ اما اغلب آن‌ها هنوز قابلیت اجرا در ایران را ندارند. بااین‌حال، هتل‌های لوکس در شهرهای بزرگ کشورمان می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر از اقامتی مدرن را به شما هدیه دهند.

اگر می‌خواهید در یکی از این هتل‌های همه‌چیزتمام اقامت داشته باشید، کافی است وارد وب‌سایت فلای تودی شده و نسبت به رزرو اتاق اقدام کنید. این مجموعه، بیش از ۱.۵ میلیون هتل از سراسر دنیا را فهرست کرده تا بتوانید در کمتر از چند دقیقه، آن‌ها را رزرو کنید. با فلای تودی، هیچ دغدغه‌ای برای سفر خود نخواهید داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.