فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۵۲۱۸

با قدرتمندترین پمپ های فشار قوی آشنا شوید

با قدرتمندترین پمپ های فشار قوی آشنا شوید

با پیشرفت صنایع مختلف و گسترش حوزه فعالیت آن‌ها، ابزاری‌های مورد استفاده در آن‌ها نیز گسترش پیدا کرد. یکی از این ابزارها پمپ است که در انواع مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صنایع بزرگی همچون انتقال آب شهری، آبرسانی در صنایع پتروشیمی، پمپاژ آب در تاسیسات صنعتی و ... از پمپ‌هایی با عنوان پمپ فشار قوی استفاده می‌شود. این ابزار در واقع توانایی انتقال سیال تا 100 متر و حتی بیشتر را دارد. کاربرد آن در صنایع بزرگ بسیار جدی است؛ به‌طوری‌که نمی‌توان نبود آن را تصور کرد.

پمپ فشار قوی چیست؟

این پمپ ابزاری است که توانایی انتقال سیال را تا ارتفاع 100 متر دارد. منظور از ارتفاع، میزان فشار استاتیکی است که این ابزار برای پمپاژ آب استفاده می‌کند. پمپاژ می‌تواند به سمت افقی یا عمودی باشد. ازآنجا‌که کارخانجات بزرگ برای انتقال آب به فشار و ارتفاع بیشتری نیاز دارند، نقش این پمپ بسیار مهم و جدی است.

عنوان فشار قوی به این دلیل به پمپ داده شده که قادر است ارتفاع سیال بیشتری را طی کند. این ابزار یک پمپ گریز از مرکز است که دارای چندین طبقه است و این طبقات سبب افزایش فشار در آن می‌شوند.

علاوه‌بر فشار قوی، این پمپ به wkl نیز معروف است. آن چیزی که در این پمپ‌ها اهمیت دارد، قطر پروانه است. علاوه‌بر‌این، سرعت روتور نیز بسیار اهمیت دارد. اینکه روتور چند دور بر دقیقه می‌چرخد، در میزان فشار وارده و انتخاب پمپ فشار قوی موثر است.

مورد سوم تعداد پروانه‌ها و طبقاتی است که در پمپ به‌کار رفته است. موارد ذکرشده سبب تفاوت در پمپ‌ها و کارایی آن‌ها می‌شود. در واقع تفاوت در قطر پروانه، سرعت چرخش روتور و همچنین تعداد طبقات سبب می‌شود که کارخانجات و صنایع مختلف از انواع متفاوت آن استفاده کنند.

کاربردهای پمپ فشار قوی

کاربردهای این وسیله بسیار زیاد و گسترده هستند. تقریبا در تمام کارخانجات و صنایع از آن استفاده می‌شود. هر کجا نیاز به انتقال سیال با فشار بالا احساس شود، حتما این ابزار نیز وجود دارد.

  • یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن آماده‌سازی و انتقال آب شهری است. این پمپ به راحتی آب شهری را به شکل عمودی و افقی انتقال می‌دهد.
  • کاربرد دیگر آن در زه‌کشی و خارج کردن آب اضافی موجود در زیرزمین یا سطوح مختلف است.
  • علاوه‌براین در صنایع کوچک و بزرگ برای آب‌رسانی به بخش‌های مختلف از این ابزار استفاده می‌شود.
  • در مواقعی که کمبود فشار آب احساس می‌شود، این وسیله برای عمل بوستر پمپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در بسیاری از مواقع برخی از محصولات کشاورزی نیازمند آبیاری بارانی هستند. در این مواقع آب از طریق این پمپ‌ها به هوا پرتاب شده و مانند قطره‌های باران زمین را آبیاری می‌کند.
  • در بخش تاسیسات صنایع مختلف، آب سرد و گرم نیاز به انتقال و پمپاژ دارد؛ بنابراین پمپ فشار قوی تنها ابزار کاربردی در این شرایط است.
  • استفاده در اطفاء حریق در آتش‌نشانی از دیگر کاربردهای مهم آن است.
  • بسیاری از کارواش‌های بزرگ و استخرها در بخش موتورخانه‌ خود از این ابزار استفاده می‌کنند.

علاوه‌بر موارد ذکرشده، مصارف بی‌شمار دیگری را نیز می‌توان برای این پمپ صنعتی برشمرد.

مزیت‌های استفاده از پمپ فشار قوی

11 (3)

استفاده از این پمپ مزایای مختلفی به همراه دارد. ازآنجاکه میزان انتقال آب در صنایع بزرگ زیاد است، نمی‌توان از پمپ‌های کوچک استفاده کرد. در صنایع، فشار سیال اهمیت بسیار زیادی دارد. به‌طور مثال می‌توان آتش‌نشانی را نام برد که در آن میزان و همچنین فشار آب یک مسئله مهم و حیاتی است.

در پمپ‌های یک طبقه شما محفظه‌های حلزونی شکلی را مشاهده می‌کنید؛ اما در این ابزار از چندین محفظه حلزونی استفاده نشده است؛ زیرا این کار سبب می‌شود که اندازه آن بسیار بزرگ شود. بزرگ بودن اندازه پمپ علاوه‌بر دشواری در حمل و نقل، هزینه‌ها را نیز بسیار افزایش می‌دهد.

از هزینه‌ خرید گرفته تا حمل و نقل؛ بنابراین از مهم‌ترین مزیت‌های آن این است که از دیفیوزر در آن استفاده شده است تا حمل و نقل پمپ آسان شود و هزینه‌های مختلف نیز کاهش پیدا کنند.

در پمپ فشار قوی معمولا از یاتاقان تراست استفاده می‌شود و طراحی آن به گونه‌ای است که به یاتاقان کمک می‌کند، فشار و بار وارده به پروانه‌ها را به خوبی تحمل کند. در واقع استقامت و مقاومت بالا از دیگر مزیت‌های این پمپ است. باوجود فشار بالا در این پمپ، دور موتور معمولا کنترل‌شده است؛ زیرا دور موتور بیش‌ازحد سبب می‌شود عمر مفید آن کاهش یابد.

معرفی قدرتمندترین پمپ فشار قوی

در میان انواع مختلف پمپ‌هایی که به‌عنوان فشار قوی شناخته می‌شوند، پمپ فشار قوی wkl (وکائل) طرفداران بیشتری دارد. این پمپ ویژگی‌هایی دارد که آن را در رده‌ قدرتمندترین و محبوب‌ترین پمپ‌ها قرار داده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، قطر خروجی پمپ است که از 32 میلی‌متر تا 150 میلی‌متر متغیر است.

از دیگر ویژگی‌های آن باید به قدرت آبیاری این ابزار در ساعت اشاره کرد. پمپ وکائل قادر است 2 تا 950 مترمکعب در ساعت را آبیاری کند. همچنین قابلیت پمپاژ آن نیز تا ارتفاع 480 متر بوده و فشار تست به میزان 40 بار است.

یکی از بهترین انواع پمپ وکائل، پمپ گریز از مرکز اتا آبروان مدل 80/3 است که توسط شرکت آبروان تولید شده است. این پمپ با داشتن قابلیت‌های بالا و کاربرد برای مصارف گوناگون می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های پمپ فشار قوی شناخته شود.

مهم‌ترین نکته در هنگام خرید آن، این است که بر حسب تقاضای مصرف‌کننده، جنس مواد مورد استفاده در آن می‌توانند متغیر باشند. از کاربردهای آن می‌توان به تامین آب شهری، مصارف صنعتی، عمل بوستر، آبیاری زمین‌های کشاورزی، پمپاژ آب کندانس شده و ... اشاره کرد.

شرکت آبروان، تولیدکننده انواع پمپ های فشار قوی

شرکت آبروان بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع پمپ‌های گریز از مرکز فشار قوی است. این شرکت کار خود را در سال 1378 آغاز کرد و با استفاده از مهندسین خبره و پرسنل مجرب به سرعت در مسیر موفقیت گام برداشت. امروزه محصولات این شرکت با بهترین مواد اولیه تولید و مونتاژ می‌شوند.

تولیدات آن‌ها مطابق با استانداردهای جهانی بوده و کاملا مورد تایید هستند. این استانداردها هم در مرحله‌ تولید و استفاده از موارد اولیه رعایت می‌شوند، هم در مرحله ساخت و مونتاژ پمپ فشار قوی و هم در مرحله‌ خدمات پس‌از‌فروش.

هیچ کدام از اقدامات شرکت آبروان خارج از استانداردهای تعریف‌شده نیستند و به همین دلیل است که امروزه محصولات آن‌ها در بسیاری از بازارهای جهانی شناخته‌شده هستند. از اقدامات مهم شرکت می‌توان به انعقاد قرارداد با شرکت SEP از کشور ترکیه نام برد که با هدف تولیدات گسترده‌تر، استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌تر و همچنین بومی‌سازی تکنولوژی‌های نوین در کشور انجام شده است.

12 (2)

پمپ‌های فشار قوی ابزاری مهم و کاربردی

در صنایع مختلف ابزارهای گوناگونی وجود دارد که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند. یکی از این ابزار، پمپ‌های گریز از مرکز فشار قوی هستند. این پمپ‌ها در واقع یک ابزار کاربردی و طبقاتی برای انتقال سیال در فشار بالا هستند. مصارف آن‌ها بسیار گسترده بوده و در انواع صنایع، تاسیسات، انتقال آب شهری، انتقال آب در کشاورزی، آبیاری بارانی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از میان تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف پمپ فشار قوی، شرکت آبروان با داشتن سابقه درخشان در تولید محصولات باکیفیت مطابق با استانداردهای جهانی، توانسته است محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی عرضه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.