فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۰۸۲۷

طراحی سایت با وردپرس؛ حرکت روی لبه تیغ

طراحی سایت با وردپرس؛ حرکت روی لبه تیغ

از دیدگاه متخصصین، طراحی سایت با وردپرس به نحوی حرکت روی لبه تیغ محسوب می‌شود و با وجود سختی‌ها و چالش‌هایی که در ادامه مسیر رشد بیزنس به وجود می‌آید، شما را بر آن می‌دارد که به سمت طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی پیش بروید.

امروزه cms وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدریت محتوا و طراحی سایت است. وردپرس به دلایل بسیاری از جمله کاربری آسان و قابلیت به روزرسانی سریع‌تر توانسته جایگاه خویش را میان کاربرانش باز کند.

اما از دیدگاه متخصصین، طراحی سایت با وردپرس به نحوی حرکت روی لبه تیغ محسوب می‌شود و با وجود سختی‌ها و چالش‌هایی که در ادامه مسیر رشد بیزنس به وجود می‌آید، شما را بر آن می‌دارد که به سمت طراحی سایت با کدنویسی اختصاصی پیش بروید.

چرا در طراحی سایت باید از وردپرس استفاده کنیم؟

وبمسترانو طراحان سایت زیادی بر استفاده از وردپرس اتفاق نظر دارند و صرفا در مواقعی خاص، طراحی سایت اختصاصی را پیشنهاد می‌دهند. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اشتراک گذاشتن تجارب

وردپرس از جوامع فعال کاربران و توسعه دهندگان پر استقامتی برخوردار است که به اشتراک گذاشتن تجارب و دانش خود را ترویج می‌دهند.

  • رفع ایرادات در آخرین نسخه‌های قالب و افزونه وردپرسی

توسعه دهندگان وردپرس به مدت طولانی بهبودهای سریع و مداوم در سیستم عامل اعمال کرده اند تا امکانات جدید اضافه شده و ایرادات جدید رفع شود.

  • استفاده از تکنولوژی‌های جدید

وردپرس از تکنولوژی‌های برتری استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا وبسایت‌هایی بسیار زیبا و موثر ایجاد کنند. علاوه بر این هزاران افزونه و پوسته برای وردپرس وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربه خود را به سلیقه شخصی خود تنظیم کنند.

  • سازگاری با سئو

از همان ابتدا، وردپرس به گونه‌ای طراحی شد تا سازگاری زیادی با موتورهای جستجو علی‌الخصوص گوگل داشته باشد. این بدان معناست که وقتی افراد به دنبال چیزی هستند که شما ارائه می‌دهید، راحت تر می‌توانند سایت شما را پیدا کنند.

نحوه ساخت وردپرس به محتوای شما کمک می‌کند تا موتورهای جستجو مورد توجه قرار گیرد، و اگر می‌خواهید سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد، وردپرس بهترین گزینه است. علاوه بر این، افزونه‌های سئو مانند Yoast SEO, SEOPress, Rank Math در بهینه سازی سایت کمک فراوانی می‌کند.

این افزونه‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند تا محتوای خود را برای موتورهای جستجو دوست‌تر کنید. آنها می‌توانند به شما بگویند که آیا پست‌های شما به راحتی قابل خواندن هستند و آیا از کلمات مناسبی استفاده می‌کنید که ممکن است افراد جستجو کنند.

چرا در طراحی سایت نباید از وردپرس استفاده کنیم؟

861

وردپرس با اینکه مسیر طراحی سایت را ساده و تسریع کرده است، موارد فنی بسیاری را در دل خود جای داده که اهمیت بسیاری دارد:

  • نیاز دائم به بروز رسانی

وردپرس برای امنیت بیشتر به بروزرسانی‌های منظم نیاز دارد که می‌تواند دردسرساز باشد. یکی از مواردی که باید در طراحی سایت با وردپرس در نظر گرفته شود، این است که هم هسته وهم تم‌ها و افزونه‌های وردپرس نیاز به بروزرسانی منظم دارند و اگر به خوبی مدیریت نشود ممکن است باعث به هم ریختگی سایت شما شود. بنابراین صاحبان مشاغل کوچک و وبلاگ نویسانی که صرفا قصد دارند روی محتوا تمرکز کنند، ممکن است برای همیشه دردسر به هم ریختگی سایت را داشته باشند.

  • امنیت سایت

وب‌سایت‌های زیادی از وردپرس استفاده می‌کنند و نشان از محبوبیت بالای این سیستم مدیریت محتوا است. اما همین امر سبب شده که هکرهای زیادی به دنبال راه‌هایی برای نفوذ به سایت باشند. اگر سایت شما هک شود ممکن است رفع مشکل آن و بازگرداندن دسترسی سخت و استرس زا باشد.

  • استفاده از افزونه وردپرس

افزونه‌‌ها بدون نیاز به نوشتن کد ویژگی‌های جالبی به سایت شما اضافه می‌کنند و افراد بسیاری را بر این می‌دارد که با استفاده از افزونه امکانات سایت را افزایش بدهند. لذا مراقب باشید که با نصب تعداد زیادی افزونه سایت را سنگین نکنید. بنابراین باید پلاگین‌های وردپرسی با احتیاط انتخاب شود. استفاده از افزونه‌های زیاد ممکن است، سرعت وب‌سایت شما را کاهش دهد و باعث ایجاد تداخل شود.

  • عملکرد سایت وردپرسی

زمانی‌که صحبت از طراحی سایت سریع شود، وردپرس اولویت خواهد بود، اما پس از نصب قالب وردپرس و افزونه‌های مربوط به آن، سرعت لود سایت به تدریج کاهش می‌یابد. عملکرد برای تجربه کاربری خوب و دوست داشتن سایت شما توسط موتورهای جستجو بسیار مهم است.‌هاست خوب قطعا می‌تواند تفاوت‌های زیادی ایجاد کند، اما بهینه‌سازی سایت نیز می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش سرعت سایت داشته باشد.

  • سفارشی سازی سایت با وردپرس

سفارشی سازی وب‌سایت امری فراتر از تغییرات اساسی است و بدون داشتن مهارت‌های فنی یا کمک توسعه دهنده سخت است. وردپرس بسیار خوب است که به شما اجازه می‌دهد وب‌سایت خود را تغییر دهید تا آنطور که می‌خواهید به نظر برسد، اما اگر می‌خواهید کاری کاملا خاص انجام دهید، ممکن است مشکل باشد. درست مانند اینکه بخواهید یک تصویر زیبا بکشید، اما مطمئن نیستید که چگونه رنگ‌ها را به درستی ترکیب کنید، گاهی اوقات برای تبدیل سایت وردپرسی به یک شاهکار نیاز به مهارت فنی است.

  • مقیاس پذیری

یکی از عواملی که طراحی سایت با وردپرس را چالش برانگیز نموده، مقیاس پذیری سایت است. ممکن است ترجیح بدهید که برای شروع بیزنس آنلاین خود از وردپرس استفاده کنید، اما پس از مدتی با توسعه کار و افزایش بازدید کنندگان، نیاز است که سایت متناسب با نیاز قابلیت‌ها و امکانات بیشتری به سایت اضافه شود که وردپرس با داشتن محدودیت‌هایش امکان اجرا و پیاده سازی آن را به سختی فراهم کند. با صرف زمان و هزینه بیشتر خواهید توانست سایت را بهبود بخشید.

۲ ترفند برای طراحی سایت حرفه ای با وردپرس و اجتناب از مشکلات

وقتی در مورد راه اندازی یک وب سایت حرفه ای وردپرس صحبت می‌کنیم، انتخاب یک تم زیبا مهم ترین کار نیست. تحقیقاتی که در خصوص اعتبار وب در استنفورد انجام شد، نشان می‌دهد که تقریباً 75٪ از مصرف کنندگان با مشاهده سایت طراحی شده، یک پیش زمینه کلی در مورد اعتبار شرکت بدست خواهند آورد.

همین امر به اهمیت بحث UI/UX (رابط کاربری) می‌پردازد. طراحی و عملکرد وب سایت شما باید با همان سطح دقت در محتوایی که ارائه می‌دهید، مورد بررسی قرار گیرد. تم‌ها، فونت‌ها، رنگ‌ها و طرح بندی همگی به همراه هم می‌توانند، اولین تصور را برای بازدیدکنندگان سایت شما ایجاد کنند.

اگر وب سایت شما از هم گسیخته، به هم ریخته یا قدیمی‌به نظر می‌رسد، بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد. لذا با استفاده از 3 ترفندی که در این بخش ذکر می‌شود می‌توانید طراحی سایت حرفه‌ای انجام بدهید:

1- خلق هویت برند

ایجاد یک نام تجاری الهام بخش و قابل اعتماد به راحتی یادآور خدمات شما خواهد بود و باعث می‌شود، مشتریان وفادار زیادی را به خود جذب کنید. بهترین برندهای دنیا منحصر به فرد، مرتبط و مبتکر هستند. این امر ممکن است ساده به نظر برسد اما چگونه می‌توان برندی ایجاد کرد که در عین برخورداری از قدرت، کاملا ساده باشد؟ با استفاده از رنگ‌ها، تایپوگرافی، لوگو و عکس‌های یونیک و جذاب، خواهید توانست برندی پرقدرت خلق کنید. طراحی سایت زمانی که هویت برند مشخص باشد، کاملا آسان خواهد بود.

2- طراحی سایت وردپرس کابردی

برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان سایت خود را به راحتی جذب کنید، بهتر است طراحی سایت وردپرسی را به گونه‌ای طراحی کنید تا کاملا کاربردی و سبک و ساده باشد. به طور مثال منوها در دسترس، دکمه‌ها با رنگ متفاوت و برجسته و سایت ریسپانسیو باشد. ایجاد یک طراحی وب واکنشگرا که بتواند با هر وضوح، اندازه یا جهت صفحه نمایش منعطف و تنظیم شود، مهم است.

طراحی سایت با وردپرس حرکت روی لبه تیغ است و بسیاری از طراحان سایت و وبمستران بر این امر توافق دارند که با نیازسنجی و شرایط بیزنس اقدام به انتخاب بستر مناسب طراحی سایت شود. در مواقعی که ضروری باشد، از بستر وردپرس و در مواقعی دیگر از کدنویسی اختصاصی استفاده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.