فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۲۶۶۸

معتمد مالیاتی تکسا

معتمد مالیاتی تکسا

شرکت معتمد هوشمند تکسا یکی از انواع این شرکت‌ها است که خدماتی همچون صدور و ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی و پشتیبانی از تجهیزات مرتبط با آن را ارائه می‌دهد.

سازمان امور مالیاتی کشور، براساس ماده 26 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را به‌منظور اطلاع‌رسانی اخبار این سازمان و اطمینان پیدا کردن از عملکرد صحیح مودیان مالیاتی، مجوزهایی برای تاسیس شرکت‌های معتمد مالیاتی ارائه می‌کند. این شرکت‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام وظایف خاصی را انجام می‌دهند. شرکت معتمد هوشمند تکسا یکی از انواع این شرکت‌ها است که خدماتی همچون صدور و ارسال اطلاعات صورت‌حساب‌های الکترونیکی و پشتیبانی از تجهیزات مرتبط با آن را ارائه می‌دهد.

شرکت معتمد مالیاتی چیست؟

شرکت معتمد مالیاتی، شرکت‌هایی هستند که به‌دنبال تصویب ماده 26 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مرتبط با سازمان امور مالیاتی کشور تاسیس شدند. این شرکت‌ها به‌عنوان مشمولین این قانون باید از طریق کارپوشه در سامانه مودیان برای صدور فاکتور فروش کالا و خدمات به این سامانه اقدام کنند. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند درصورت پیش آمدن هرگونه مشکل یا ناآگاهی از سایر شرکت‌های مورد تایید سازمان‌های امور مالیاتی خدمات دریافت کنند.

شرکت‌های فعال معتمد مالیاتی به‌عنوان یک پل ارتباطی میان سامانه مودیان و سازمان امور مالیاتی عمل می‌کنند. بنابراین سازمان امور مالیاتی مجوزهای لازم را جهت انجام امور مالیاتی توسط این شرکت‌ها را برای آن‌ها صادر می‌کند. قبل از راه‌اندازی این شرکت‌ها لازم است کارکنان آن‌ها آموزش‌های لازم را از سازمان امور مالیاتی دریافت کنند و با توجه به دوره‌های گذرانده‌شده توسط کارکنان این شرکت‌ها مجوزها به آن‌ها ارائه می‌شود.

نکته جالب توجه دررابطه‌با این شرکت‌ها این است که این شرکت‌ها در سه نوع راه‌اندازی می‌شوند و فعالیت می‌کنند. انواع مختلف این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

شرکت معتمد مالیاتی نوع اول

شرکت‌های معتمد مالیاتی نوع اول با هدف نظارت بر عملکرد مودیان و ارائه خدماتی همچون صدور، جمع‌آوری، نگهداری فاکتورها و ارسال صورت‌حساب فروش تاسیس می‌شوند. همچنین این نوع شرکت‌های معتمد برای خدمت‌رسانی به سازمان امور مالیاتی کشور مجوزهایی کسب می‌کنند. علاوه‌بر این نوع اول این شرکت‌ها، بر تهیه صورت‌های مالی اساسی نظیر ترازنامه نظارت دارند.

شرکت معتمد مالیاتی نوع دوم

این گروه از شرکت معتمد فقط در حوزه آموزشی فعالیت می‌کند و قادر به نظارت بر عملکرد مودیان یا ارائه خدمات همانند شرکت‌های نوع اول نیست. بنابراین اغلب آموزش‌های تکالیف مالیاتی و قوانین پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را به مودیان مالیاتی، توسط شرکت‌های نوع دوم ارائه می‌شوند.

نکته قابل توجه دررابطه‌با شرکت‌های معتمد مالیاتی این است که این شرکت‌ها می‌توانند پس از دریافت آموزش‌های لازم با اتصال نرم‌افزار حسابداری به سامانه مودیان، به‌راحتی صورت‌حساب الکترونیک خود را به شرکت‌های معتمد یا سامانه مودیان ارسال کنند.

شرکت معتمد مالیاتی نوع سوم

وظیفه اصلی سومین گروه از این شرکت‌ها ارائه خدمات مشاوره مالی است. در واقع این گروه از شرکت‌ها می‌توانند با ارائه مشاروه به مودیان مالیاتی در زمینه ارسال اظهارنامه مالیاتی و نحوه تکمیل اطلاعات در اظهارنامه‌ها کمک کنند. همچنین این نوع شرکت‌ها می‌توانند برای انجام امور مالی مختلف همچون روش‌های اصولی محاسبه حقوق و دستمزد به مودیان مالیاتی مشاوره حسابداری و مالی ارائه دهند.

23

وظایف شرکت‌های معتمد مالیاتی

اکنون که با انواع مختلف شرکت‌های معتمد مالیاتی آشنا شدید، بهتر است با وظایف این شرکت‌ها نیز آشنا شوید. وظایف این شرکت‌ها براساس آیین‌نامه اجرایی ماده 26 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی تعیین می‌شوند و شامل موارد زیر هستند:

  • این شرکت‌ها باید از انجام تکالیف قانونی توسط مودیان اطمینان پیدا کنند.
  • این شرکت‌ها همچنین باید از عملکرد صحیح مودیان در خصوص جمع‌آوری، نگه‌داری و صدور صورت‌حساب در سایت مودیان و تهیه و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی اطمینان حاصل کنند.
  • این شرکت‌ها باید معاملات را به‌طور دقیق در سامانه مودیان ثبت کنند.
  • این شرکت‌ها می‌توانند به مودیان مشاوره و آموزش ارائه دهند و همچنین مشکلات فنی و غیرمالیاتی آن‌ها را اعم از گزارش‌های الکترونیکی پرداخت، پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده و دریافت استعلام‌های موردنیاز برطرف کنند.
  • شرکت‌های معتمد مالیاتی باید کارپوشه‌های خود را در سایت مودیان تکمیل کنند.

شرایط این شرکت‌ها، نحوه انتخاب آن‌ها، چگونگی ارتباط آن‌ها با سازمان امور مالیاتی و مودیان مالیاتی، تعیین تعرفه شرکت‌های معتمد و سایر مقررات مربوط به این شرکت‌ها طی شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تهیه می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد. همچنین این شرکت‌ها باید برای نصب و راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی به مودیان مالیاتی کمک کنند.

معرفی شرکت معتمد هوشمند تکسا

شرکت معتمد هوشمند تکسا یکی از شرکت‌های معتمد است که در تیرماه سال 1402 تاسیس شد. این شرکت معتمد ارائه‌دهنده خدمات مالیاتی با هدف ایجاد بستری جدید برای ارائه خدمات به مودیان حقیقی و حقوقی تاسیس شد. به‌عبارت دیگر ماموریت این شرکت این است که کسب‌وکارهای مودیان را به‌درستی بشناسد، سپس از تکنولوژی‌های نوین، امن و هوشمند استفاده کند و با تهیه و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی، این امور را برای فعالان اقتصادی تسهیل ببخشد.

این شرکت مجوز نوع اول معتمد مالیاتی را از سازمان امور مالیاتی دریافت کرد. سپس این شرکت با سهام شرکت‌های توسعه فن‌افزار توسن، توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین و تراکنش همراه ایمن راه‌اندازی شد. شرکت معتمد هوشمند تکسا به‌عنوان بازوی مورد اعتماد سازمان امور مالیاتی فعالیت می‌کند و خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهد. این شرکت معتمد هوشمند با ارائه خدمات جامع و متنوع به مودیان مالیاتی کمک می‌کند. همچنین این شرکت با برآورده کردن تمامی الزامات لازم، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را اجرا خواهد کرد.

24

خدمات ارائه‌شده توسط شرکت معتمد هوشمند تکسا

خدمات جامع مالیاتی ارائه‌شده توسط این شرکت عبارت‌اند از:

  • سامانه معتمد هوشمند تکسا قابلیت مدیریت کسب‌وکار با حافظه‌های مالیاتی مختلف برای هر مودی را دارد. همچنین این سامانه معتمد مالیاتی از داشبوردهای مغایرت‌گیری ارسال صورت‌حساب برخوردار است.
  • این شرکت معتمد ارائه‌دهنده خدمات مالیاتی قابلیت اتصال به سیستم‌های حسابداری و قابلیت اتصال به نرم‌افزارهای صدور فاکتور را نیز دارد.
  • دررابطه‌با راهکار پرداخت و پایانه فروشگاهی این شرکت معتمد ارائه‌دهنده خدمات مالیاتی می‌توان گفت برای همه‌ کسب‌وکارها مناسب است و از طریق دستگاه کارتخوان صورت‌حساب ارسال می‌کند.
  • میز خدمت شرکت معتمد هوشمند تکسا به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته و حتی روزهای تعطیل به مودیان خدمات ارائه می‌دهد.
  • یکی دیگر از خدمات این شرکت ارائه مشاوره توسط متخصصی حوزه مالیاتی و آموزش کار با سامانه تکسا به‌صورت رایگان است.
  • با استفاده از سامانه معتمد مالیاتی تکسا، مودیان از حفظ و نگهداری ایمن اطلاعات تا 10 سال بهره‌مند می‌شوند. در واقع تضمین امنیت اطلاعات در این سامانه براساس آخرین استاندارهای SOC صورت می‌گیرد.
  • خدمت دیگر ارائه‌شده توسط این شرکت معتمد هوشمند تضمین ارسال موفق صورت‌حساب به سازمان امور مالیاتی به‌حساب می‌آید.
  • این شرکت معتمد ارائه‌دهنده خدمات مالیاتی پشتیبانی به مودیان را هم به‌صورت آنلاین و تلفنی و هم به‌صورت حضوری ارائه می‌دهد.

شرکت معتمد هوشمند تکسا چگونه مشکلات را حل می‌کند؟

شرکت معتمد هوشمند تکسا به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتمد مالیاتی به روش‌های مختلف مشکلات فعالان اقتصادی را رفع می‌کند. شیوه‌های حل مشکلات مسائل توسط این شرکت شامل موارد زیر می‌شوند:

  • این شرکت از پرداخت جریمه عدم ارسال صورت‌حساب جلوگیری می‌کند.
  • این شرکت بدون خطا صورت‌حساب مالیاتی را به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند.
  • در کمترین زمان، این شرکت ممکن خدمات را به فعالان اقتصادی ارائه می‌دهد و از صرف زمان زیاد جلوگیری خواهد کرد.
  • این شرکت همچنین از ارائه مستندات ناقص و غیردقیق جلوگیری می‌کند.
  • با مراجعه به این شرکت نیاز به بروزرسانی مستمر نسبت به قوانین و مقررات برطرف می‌شود.
  • این شرکت به امن‌ترین شیوه اطلاعات را به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند.

25

مزیت‌های مراجعه به شرکت معتمد هوشمند تکسا

مراجعه به شرکت معتمد هوشمند تکسا به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتمد مالیاتی مزایای زیادی برای فعالان اقتصادی به‌همراه دارد که این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • یکی از مزایای استفاده از خدمات این شرکت دریافت سبد کامل خدمات مالیاتی مرتبط با سامانه مودیان است.
  • مزیت دوم استفاده از این شرکت دریافت شبکه پشتیبانی در کل کشور به‌شمار می‌رود.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده خدمات این شرکت شامل بهره‌مندی از هوش مصنوعی در مدیریت ارتباط با مشتریان می‌شود.
  • مزیت دیگر استفاده از خدمات این شرکت کسب تجربه طولانی در تولید نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مالی و بانکی به‌حساب می‌آید.
  • و در آخر مزیت استفاده از خدمات این شرکت افزایش توان تولیدی صندوق فروشگاهی و ایجاد پوز اندرویدی است.

مراحل استفاده از خدمات شرکت معتمد هوشمند تکسا

فرایند استفاده از سامانه تکسا به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتمد مالیاتی برای افراد بسیار بهینه و ساده خواهد بود. افراد می‌توانند این روند را در سه مرحله کوتاه و همچنین در سریع‌ترین زمان ممکن با حداقل میزان پیچیدگی به تکالیف خود رسیدگی کنند.

  1. مرحله اول این است که افراد در سامانه مودیان سازمان مالیاتی شرکت معتمد هوشمند تکسا انتخاب کنند.
  2. سپس در مرحله دوم افراد باید در پورتال این شرکت ثبت‌نام کرده و قرارداد را منعقد کنند.
  3. در مرحله آخر آن‌ها باید صورت‌حساب مالیاتی را ثبت و ارسال کنند.

تعرفه شرکت‌های معتمد مالیاتی چگونه محاسبه می‌شود؟

براساس مصوبه تصویب شده در سال 1402، از سوی دولت یک هزارم مالیات بر ارزش افراد مبنای تعرفه شرکت‌های معتمد مالی درنظر گرفته شد. البته لازم به ذکر است که برخی مواقع تعرفه شرکت‌های معتمد مالیاتی باتوجه‌به حجم کاری و مجوز شرکت بیشتر یا کمتر می‌شود.

معمولا آن دسته از شرکت‌ها که خدمات خود را به‌صورت حضوری ارائه می‌دهند، هزینه بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها که خدمات آنلاین ارائه می‌دهند، دریافت می‌کنند. همچنین صدور فاکتورهای فروش از طریق شرکت‌های معتمد به‌صورت غیرمستقیم و ارسال آن به سامانه مودیان به‌طور غیرمستقیم هزینه بیشتری برای مودیان خواهد داشت. بنابراین به مودیان توصیه می‌شود به‌صورت مستقیم با سامانه مودیان ارتباط برقرار کنند و فاکتورهای فروش از طریق نرم‌افزار سامانه مودیان ارسال کنند.

26

نحوه شناسایی شرکت‌های معتمد مالیاتی

همان‌طور که گفته شد، این شرکت‌ها برای شروع فعالیت خود از سازمان امور مالیاتی مجوزهای لازم را دریافت می‌کنند. بنابراین افراد برای شناسایی این شرکت‌ها باید به مجوز آن‌ها توجه کنند. ازطرفی تشخیص صحت، اعتبار و درستی مجوز هر شرکت معتمد مالیاتی قبل از سپردن کار به آن شرکت ضروری است.

همچنین سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده 26 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، هر ساله لیستی از این شرکت‌ها، نوع مجوز و فعالیت آن‌ها را در سامانه مودیان منتشر می‌کند. افراد با مراجعه به این لیست می‌توانند شرکت‌های معتبر را بشناسند.

لیست شرکت‌های معتمد سامانه مودیان 1402

لیستی که سازمان از شرکت‌های دارای مجوز ارائه داده است، علاوه‎بر شرکت تکسا شامل 8 شرکت دیگر می‌شود.

  1. شرکت معتمد داده کاوی اول سام در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسالمبولی، خیابان یکم- پالک 12 طبقه ششم واقع شده است.
  2. شرکت معتمد مالیاتی داده‌پردازی کیسان در تهران، میدان آرژانتین، خیابان بیهقی، دهم شرقی، پالک ۶ طبقه سوم قرار دارد.
  3. شرکت داده‌پردازی معتمد تیس در تهران، عباس‌آباد، اندیشه، خیابان میرعماد، کوچه چهاردهم، پلاک 18، طبقه 2، واحد 3 قرار دارد.
  4. شرکت معتمد اول هوشمند راهبر در تهران، خیابان شریعتی، خیابان وحید دست‌گردی، بین خیابان شمس تبریزی و نفت، پلاک 148، طبقه پنجم، واحد 2 واقع شده است.
  5. شرکت معتمد همراه فن‌آوا در تهران، میدان آرژانتین، بلوار بیهقی، کوچه 12 شرقی، پلاک 15 طبقه پنجم، واحد 5 قرار دارد.
  6. شرکت راهکارهای یکپارچه معتمد ایرانیان در تهران، خیابان پاسداران، تنگستان چهارم، پلاک 746، طبقه 3 قرار دارد.
  7. شرکت پردازش هوشمند معتمد کسب‌وکار در استان تهران، بخش مرکزی، ایرانشهر، خردمند جنوبی، بلوار کریم خان زند، پلاک 84، طبقه 3، واحد 3 قرار دارد.
  8. شرکت دیان همراه نیز در تهران، میدان شیخ بهایی، خیابان سئول، نبش کوچه چهارم، پلاک 76، طبقه همکف قرار گرفته است.

 

جمع‌بندی

براساس ماده 26 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، شرکت‌های معتمد مالیاتی از سازمان امور مالیاتی مجوز دریافت می‌کنند. این شرکت‌ها در سه نوع نظارت بر عملکرد مودیان، فعال در حوزه آموزش و ارائه خدمات مشاوره مالی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این گروه شرکت‌ها خدمات منحصربه‌فردی ارائه می‌دهند. شرکت معتمد هوشمند تکسا در گروه اول این شرکت‌ها قرار دارد. مهم‌ترین خدمت این شرکت معتمد ارائه‌دهنده خدمات مالیاتی تهیه و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی را برای فعالان اقتصادی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.