خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۶۱۳

انواع ورق پلی‌اتیلن را بشناسیم

انواع ورق پلی‌اتیلن را بشناسیم

ورق پلی اتیلن را میتوان از لحاظ ساختار شیمیائی مواد بکار رفته ، خلوص مواد اولیه ، ضخامت ، رنگ و ... طبقه بندی کرد که در این مقاله به اختصار به آن میپردازیم.

ورق پلی اتیلن که در بازار به تخته تفلونی یا ورق تفلون معمولی هم معروف است یک ورق پلاستیک از جنس پلی اتیلن است که انواع مختلفی از آن در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد به شرح آن میپردازیم .

1 - انواع ورق پلی اتیلن از لحاظ ساختار شیمیائی مواد بکار رفته

از لحاظ ساختار شیمیائی ورق پلی اتیلن دارای چند دسته مختلف است که هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارا هستند .

    1. ورق پلی اتیلن معمولی

این دسته از ورق های پلی اتیلن از ترکیب چند نوع گرید هم خانواده از پلی اتیلن ها که خصوصیات نزدیک به هم دارند ساخته میشوند و معمولا این مواد ها از گروه هایی انتخاب میشوند که قیمت مناسب تر و خصوصیات قابل قبولی داشته باشند ولی بدلیل تنوع مواد بکار رفته ازلحاظ جوش پذیری کیفیت بیسار بالایی ارائه نمیدهند.

    1. ورق پلی اتیلن جوش پذیر

ورق پلی اتیلن جوش پذیر در بیشتر موارد از یک نوع گرید خاص تولید میشود و برای مواد اولیه آن از خانواده سنگین فیلم پلی اتیلن استفاده میشود که همبستگی خوبی ارائه میدهند . در نوع دیگری از ورق های جوش پذیر ممکن است از مواد اولیه پلی اتیلن از گرید PE100 استفاده شود که به ورق پلی اتیلن PE100 معروف هستند و خواص جوش پذیری عالی ارائه میدهند ولی کمی قیمت تمام شده این ورق ها بالاتر خواهد بود.

    1. ورق پلی اتیلن آنتی یووی ( uv )

در ترکیب ورق پلی اتیلن آنتی یووی anti uv از مواد مقاوم به اشعه فرابنفش آفتاب استفاده شده است که باعث میشود مقاومت این ورق ها در برابر نور خورشید در فضای باز تا حدود 5 برابر شود و از پوسته پوسته شدن و تخریب ورق جلوگیری به عمل آید .

    1. ورق پلی اتیلن سبک

در تولید این ورق ها از مواد اولیه پلی اتیلن با جرم حجمی پایین تر یا به اصطلاح LD استفاده شده است که دارای نرمی و انعطاف و مقاومت کششی بالاتری هستند .

    1. ورق پلی اتیلن سنگین

در تولید این ورق ها از مواد اولیه پلی اتیلن با جرم حجمی بالا تر یا به اصطلاح HD استفاده شده است که دارای استحکام و چقرمگی و مقاومت ضربه ای بالاتری هستند .

2- انواع ورق پلی اتیلن از لحاظ خلوص مواد بکار رفته

2-1 ورق پلی اتیلن درجه یک

در تولید ورق پلی اتیلن درجه یک به طور کامل از مواد اولیه نو استفاده شده است و همین مسئله کیفیت و کارائی بالاتر و وزن پائین تری به این ورق ها میدهد .

2-2 ورق پلی اتیلن بازیافتی

در تولید این ورق ها معمولا تا 50% از مواد ضایعاتی و بازیافتی و گاها تا 30% از مواد پر کننده استفاده میشود که کیفیت پائین تر و وزن بیشتری به ورق میدهد .

3- انواع ورق پلی اتیلن از لحاظ ضخامت

3-1 ورق پلی اتیلن نازک یا ریز بار

ورق پلی اتیلن نازک از ضخامت 1 میل تا 10 میل را شامل میشود و بیشتر برای پوشش سطوح و حائل و ... مورد استفاده قرار میگیرند .

3-2 ورق پلی اتیلن ضخیم یا درشت بار

ورق پلی اتیلن ضخیم از ضخامت 12 میل تا 100 میل را شامل میشود و بیشتر برای جاهایی که استحکام بیشتر لازم است مثل ورق پلی اتیلن کنار استخری یا ورق پلی اتیلن تخته گوشتی یا تخته کار و ... مورد استفاده قرار میگیرد .

برای آشنایی و سفارش ورق پلی اتیلن میتوانید به مجموعه تفلون سپید که یکی از قدرتمند ترین شرکتهای تولید ورق پلی اتیلن در ایران است مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.