فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۵۸۹

۱۰ جاذبه گردشگری خاص که فقط در تور مارماریس می توانید ببینید

10 جاذبه گردشگری خاص که فقط در تور مارماریس می توانید ببینید

در این گزارش 10 جاذبه گردشگری خاص که فقط در تور مارماریس می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید معرفی شده است.

مارماریس یک منطقه ساحلی محبوب در ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشد. این منطقه گردشگری تمام انتظارات گردشگران را از یک ساحل تفریحی به صورت یکجا دارد. ساحل کم عمق و وسیع با آب‌های تمیز و فیروزه‌ای خلیج اژه، ساحل‌های شنی، تپه‌ها و کوه‌های پوشیده از درختانی مانند کاج، شهرها و مناطق باستانی، مراکز خرید و تفریحی و زندگی شبانه پر جنب و جوش تنها بخشی از جذابیت‌های تور مارماریس برای گردشگران هستند.

در این گزارش 10 جاذبه گردشگری خاص که فقط در تور مارماریس می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید معرفی شده است.

1 – مقبره پادشاهان دالیان و تجربه قایق سواری در یک منطقه باستانی

بسیاری از گردشگران مارماریس برای تجربه قایق‌رانی در رودخانه به منطقه دالیان می‌روند. اما قایق‌ سواری تنها جاذبه دالیان نیست. در این منطقه شهر باستانی پادشاهان قرار دارد که حدود 400 سال قبل از میلاد ساخته شده است.

علاوه بر لذت ورزش قایق رانی و بازدید از یک شهر باستانی، در این منطقه می‌توانید لاک پشت‌های غول پیکر و سالخورده دالیان را نیز ببینید که معمولا در کنار رودخانه زندگی می‌کنند.

2 – تجربه غواصی در شب در سکوی غواصی اسکوبا

غواصی یکی از تفریحات رایج در سواحل توریستی است ولی در کمتر ساحلی شما می‌توانید شبانه دل به دریا زده و از زیبایی‌های مرموز دریای مدیترانه در شب‌های تاریک این منطقه لذت ببرید.

سکوی غواصی اسکوبا یک محدوده برای غواصی است که مربیان حرفه‌ای غواص با تجهیزات کاملا به روز تجربه بازدید از اعماق دریا را به گردشگران در طول شب و روز ارائه می‌دهند. شما در این منطقه می‌توانید ساعت‌ها زیر آب باشید.

3 – بازدید از دهکده باییر و درخت هواپیما

اگر از جاذبه‌های شهری و ساحلی تور مارماریس خسته شده‌اید و دوست دارید تا یک روز را نیز در آرامش بگذرانید، حتما بازدید از روستای باییر را نیز در برنامه گردشگری خود بگنجانید.

این روستای تاریخی بر روی یک منطقه باستانی به نام سیرنا ساخته شده است. معروف‌ترین آثار روستای باییر مسجد تاریخی و درخت کهنسال 2300 ساله آن است که به درخت هواپیما مشهور شده است. این روستا دارای امکانات و رستوران‌هایی برای استراحت و تفریح گردشگران در یک محیط سنتی و آرام است.

4 – قلعه تاریخی ‌مارماریس

بدون شک بازدید از قلعه تاریخی این منطقه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های هر تور ‌مارماریس است. قلعه ‌مارماریس در اصل یک قلعه باستانی است اما شکل امروزی آن مربوط به دوره عثمانی است. در واقع سلطان سلیمان دستور بازسازی این قلعه را در زمان پادشاهی خود داده است.

این قلعه بزرگ دارای 18 خانه و یک چشمه فعال است و اگرچه بخش‌هایی از آن در جنگ جهانی اول آسیب دیده بود اما دوباره مرمت و بازسازی شده است. این قلعه هم اکنون به صورت یک موزه درآمده و هر روزه تعداد زیادی از گردشگران از این موزه بازدید می‌کنند.

5 – بازدید از ساعت آفتابی باستانی و مجسمه آفرودیت در شبه جزیره داتچا

شبه جزیره داتچا یک مکان تاریخی است که قدمت آن به 4 قرن پیش از میلاد مسیح می‌رسد. این شبه جزیره بسیار زیبا دارای تپه‌های بسیار انبوه و سرسبزی است که تمام سطح آن‌ها را گل‌ها و گیاهان وحشی پوشانده‌اند. علاوه بر این سرسبزی و زیبایی، آثار تاریخی و باستانی زیادی در جای جای این منطقه قرار گرفته است. برای نمونه می‌توان از ساعت آفتابی باستانی آن و مجسمه‌ای نام برد که گفته می‌شود، مجسمه آفرودیت، الهه عشق است.

6 – روستای تاریخی تورگوت

روستای تورگوت جاذبه‌های زیادی برای بازدید در تور ‌مارماریس دارد. شاید بتوان خاص‌ترین جاذبه این روستا را آبشار آن نامید که در دل جنگل و یک فضای اسرارآمیز قرار گرفته است. شهر باستانی هیگاسوس و قلعه تورگوت نیز به عنوان دیگر آثار تاریخی این روستا قابل بازدید هستند.

همچنین این روستا دارای کلوپ قایق‌های بادبانی است و با استفاده از خدمات این کلوپ می‌توانید طول روز را در یک قابل بادبانی در سواحل این روستا بگذرانید. این روستا دارای رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های بسیار زیادی نیز هست.

7 – پارک‌های آبی آکوادریم و آتلانتیس

جزیره ‌مارماریس دارای دو پارک آبی بسیار مجهز است و حضور در هر یک از این پارک‌ها به منزله یک روز شاد و هیجان انگیز از تور ‌‌مارماریس خواهد بود. هر دوی این پارک‌های آبی دارای امکانات تقریبا یکسانی هستند و شاید تفاوت اندکی در سرسره‌ها، استخرها و خدمات را بتوانید پیدا کنید.

پس تفاوت چندانی ندارد که کدام پارک آبی را برای تفریح خود انتخاب می‌کنید. این پارک‌های آبی دارای محیط خانوادگی و امکانات برای تفریح کودکان نیز هستند.

8 – شهر باستانی آموس

آموس مهم‌ترین شهر باستانی ‌مارماریس است. این شهر باستانی دارای محوطه تئاتر، معبد و مجسمه‌های زیادی مربوط به دوره باستانی کاریان است. این منطقه 4 هزار ساله جزو قدیمی‌ترین مناطق باستانی جهان محسوب می‌شود و هر علاقمند به تاریخ را به سوی خود جذب می‌کند. علاوه بر این آثار، خرابه‌های شهر آموس نیز بر روی یک تپه قابل مشاهده است.

9 – ساحل ایچملر برای تماشای غروب آفتاب

ساحل ایچملر یک ساحل ایده‌آل مدیترانه‌ای با شن‌های نرم و آب‌های فیروزه‌ای است. این ساحل برای تفریحات خانوادگی نیز بسیار مناسب است. اما علاوه بر زیبایی ساحل در روز، بسیاری از گردشگران تور مارماریس برای تماشای غروب آفتاب به ساحل ایچملر می‌روند.

این ساحل دارای رستوران‌ها و فروشگاه‌های بسیار خوبی است و مرکز برگزاری جشن‌ها و ویژه برنامه‌های تفریحی و اجراهای زنده موسیقی است.

98

10 – بازار قدیمی و بزرگ مارماریس

همانند بسیاری از شهرهای قدیمی ترکیه، ‌مارماریس نیز دارای یک بازار سنتی و قدیمی است که بازدید از آن می‌تواند علاوه بر لذت‌بخش بودن، خرید سوغاتی را نیز برای شما آسان‌تر کند. این بازار اگرچه به بزرگی بازار شهرهایی مانند استانبول نیست اما تقریبا هر نوع کالایی را می‌توان در آن پیدا کرد. بازار بزرگ ‌مارماریس در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است.

خرید بهترین تور مارماریس از «آریاک سفر»

آژانس مسافرتی و هواپیمایی «آریاک سفر» از جمله مراکز با سابقه کشور در زمینه برگزاری تورهای خاص گردشگری است. این آژانس با سابقه 20 ساله در زمینه ارائه خدمات گردشگری، به عنوان مرجع تخصصی در زمینه برگزاری تورهای خارجی و داخلی، رزرو بلیت هواپیما و هتل و اخذ ویزا به صورت آنلاین و حضوری فعالیت می‌کند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 02157816 تماس گرفته و یا برای بهره‌ مندی از خدمات آنلاین گردشگری به سایت آریاک سفر به آدرس www.aryaktravel.com مراجعه نمایند.

انتهای پیام

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.