فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۸۱۳

صرافی نوبیتکس(معرفی ۰ تا ۱۰۰ صرافی نوبیتکس)

صرافی نوبیتکس(معرفی ۰ تا ۱۰۰ صرافی نوبیتکس)

در این مقاله به بررسی یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین صرافی‌های ایرانی، یعنی صرافی نوبیتکس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

به گزارش تجارت نیوز،

صرافی‌های ارز دیجیتال به دو دسته صرافی‌های ایرانی و خارجی تقسیم می‌شوند. صرافی‌های ایرانی به‌دلیل مطابقت با قوانین کشور و عدم وجود ریسک‌های تحریم و مسدود شدن حساب، مورد توجه بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفته‌اند. این صرافی‌ها همانند صرافی‌های خارجی به کاربران ایرانی امکان فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را می‌دهند.

در این مقاله به بررسی یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین صرافی‌های ایرانی، یعنی صرافی نوبیتکس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

صرافی نوبیتکس چیست؟

صرافی نوبیتکس در سال 1396 فعالیت خود در زمینه ارائه خدمات بستر ارزهای دیجیتال به کاربران را آغاز کرد. این صرافی طی مدت فعالیت خود، پذیرای بیش از 300 میلیون معامله بوده و به بیش از 7 میلیون کاربر خدمات خود را ارائه می‌دهد. نوبیتکس در ایران به عنوان بزرگ‌ترین بازار رمز‌ارز نیز شناخته می‌شود.

این صرافی خدمات جذاب دیگری علاوه بر امکان معامله ارزهای دیجیتال داشته که به کاربران امکان دریافت سود از دارایی‌های خود را می‌دهد؛ در ادامه به بررسی برخی از این خدمات از جمله دریافت سود از پشتوانه، نوبیفای و.. می‌پردازیم. همچنین این صرافی دارای اپلیکیشن برای پلتفرم‌های اندروید و ios بوده و در پلتفرم ویندوز نیز به صورت تحت وب در دسترس است.

-ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در صرافی نوبیتکس

در صرافی نوبیتکس بیش از 100رمز ارز دیجیتال پشتیبانی شده و این صرافی علاوه بر امکان خرید و فروش و معامله این رمز ارزها، به کاربران امکان مشاهده قیمت لحظه‌ای این رمز ارزها را نیز می‌دهد. همچنین این صرافی از لحاظ قیمتی تابع بازار جهانی بوده و قیمت‌ها را بدون هیچ تغییری به کاربران ارائه می‌دهد.

رمز ارزهای پشتیبانی شده در صرافی نوبیتکس شامل ارزهای دیجیتال محبوب بازار از جمله بیت‌کوین، اتریوم و تتر، میم‌کوین‌ها از جمله پپه، فلوکی، شیبا اینو و دوج‌کوین، ارزهای حوزه وب 3 از جمله چیلیز، دیگر آلت‌کوین‌های بازار از جمله سولانا، ترون، ریپل و… هستند.

-امنیت صرافی نوبیتکس

در نوبیتکس رمزارز‌های کاربران علی‌رغم قابلیت برداشت آنی، به صورت سرد و کاملا ایمن نگهداری می‌شوند. برای انتقال ارزهای دیجیتال، از فرآیندهای چند امضایی جهت امنیت بیشتر در این صرافی استفاده می‌شود. همچنین امکان واریز و برداشت هر ارز دیجیتال روی شبکه اختصاصی خود به جای استفاده از دیگر توکن‌ها نیز برای کاربران فراهم شده است.

نوبیتکس ویژگی‌های امنیتی مختلفی از جمله آدرس‌بوک، کد دو عاملی، کد آنتی‌فیشینگ و لغو اضطراری برداشت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین شبکه‌ها به صورت هوشمند نظارت شده و چند لایه آنچین و آفچین روی فرآیندهایی مثل واریز و برداشت بررسی می‌شوند. نوبیتکس دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی کشور بوده و احراز هویت را برای امنیت هرچه بیشتر کاربران به صورت اجباری اجرا می‌کند.

ویژگی‌ها، مزایا و معایب صرافی نوبیتکس

نوبیتکس به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی رمز ارزی در ایران شناخته شده و بین بسیاری از کاربران دارای محبوبیت بالایی است. این صرافی ویژگی‌های مختلف و نوآورانه‌ای برای کسب سود راحت‌تر از سرمایه به کاربران ارائه داده و انواع ابزارهای معاملاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه به ویژگی‌ها، مزایا و معایب اصلی صرافی نوبیتکس می‌پردازیم:

-خرید و فروش تعهدی و با ضریب

در صرافی نوبیتکس، امکان قرار دادن ضریب روی معاملات تعهدی تا 5 برابر وجود داشته و با استفاده از جدول روند بازار که توسط همین صرافی ارائه می‌شود، کاربران می‌توانند به راحتی از حرکات بازار ارزهای دیجیتال سود کسب کنند. همچنین در این معاملات امکان سود هم از افزایش و هم از کاهش بازار وجود دارد.

-کسب درآمد با نوبیفای

از ویژگی‌های اختصاصی نوبیتکس، نوبیفای است که به کاربران امکان دسترسی به فرآیندهای استیکینگ و ییلد فارمینگ را داده تا با شرکت در این پروتکل‌های مالی غیر متمرکز، کاربران بتوانند فقط با نگه داشتن دارایی خود سود کسب کنند. در این بخش همچنین امکان شرکت در استخرهای ماین ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد.

-ارائه ابزارهای حرفه‌ای معامله

در این صرافی، تعداد زیادی از ابزارهای پیشرفته معاملاتی در اختیار کاربران قرار دارند؛ سفارش‌گذاری، تعیین حد سود و ضرر و OCO، بازار آزمایشی و تست‌نت، معامله با API، پرتفوی سود و زیان، نمودارهای تحلیلی متنوع و به‌روز، و نیز چیدمان کلاسیک و حرفه‌ای صفحه بازار از جمله این ابزارها هستند.

527

ابزارهای حرفه‌ای معامله در صرافی نوبیتکس

-ارائه محصولات بستر وب 3

در نوبیتکس محصولات شبکه وب 3 ارائه شده و کاربران می‌توانند با استفاده از این صرافی، از این شبکه غیرمتمرکز وب به خوبی استفاده کنند. از جمله این خدمات، نوبی‌دکس که به کاربران امکان معامله بدون نیاز به احراز هویت و مستقیم از کیف پول شخصی خود را داده، و نیز لاکت ولت که به کاربران امکان معامله 9 ارز دیجیتال مختلف بدون نیاز به احراز هویت و نگهداری سرمایه در کیف پول شخصی را می‌دهد، هستند.

-پشتیبانی مناسب

صرافی نوبیتکس از سه روش پشتیبانی خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ پشتیبانی آنلاین نوبیتکس که به صورت شبانه‌روزی در کمتر از 5 دقیقه کاربران را راهنمایی کرده، تماس تلفنی با مرکز پشتیبانی که حداکثر برای 3 دقیقه قابل برقراری بوده و در روزهای کاری ممکن است، و تیکت که به صورت شبانه‌روزی قابل دریافت بوده و طی حداکثر 48 ساعت کاری بررسی می‌شود.

-ارائه ندادن خدمات به اتباع خارجی

همان‌طور که اشاره کردیم، صرافی نوبیتکس به علت فعالیت زیر نظر بانک مرکزی ایران، احراز هویت کاربران برای فعالیت در این پلتفرم را به صورت اجباری انجام داده و بدون انجام احراز هویت، کاربران نمی‌توانند به این پلتفرم دسترسی داشته باشند؛ درنتیجه امکان فعالیت اتباع خارجی و یا حتی کسانی که علاقه‌ای به احراز هویت خود ندارند در این صرافی  وجود ندارد.

احراز هویت در صرافی نوبیتکس چگونه است؟

برای ثبت‌نام در صرافی نوبیتکس، باید به وبسایت و یا اپلیکیشن اختصاصی این صرافی مراجعه کرده و از طریق گزینه ثبت‌نام، اقدام به ساخت حساب در این صرافی کنید. پس از تایید اطلاعات خود، برای ادامه فعالیت در این صرافی نیازمند تکمیل احراز هویت خود هستید. احراز هویت در صرافی نوبیتکس دارای سه سطح است و می‌توانید با  سطح مورد نظر خود، اقدام به احراز هویت در این صرافی کنید:

  • سطح 1: ایمیل، موبایل، کدملی و اطلاعات حساب بانکی، واریز نامحدود حداکثر برداشت 51 میلیون تومان به صورت روزانه
  • سطح 2: اطلاعات ایمیل، شماره موبایل (به نام خود کاربر)، کدملی (به همراه کارت ملی و عکس سلفی)، اطلاعات حساب بانکی و تلفن ثابت، واریز نامحدود و حداکثر برداشت 500 میلیون تومان؛  300 میلیون تومان برداشت ریالی و 200 میلیون تومان برداشت ارز دیجیتال
  • سطح 3:  حداقل یک ماه سابقه فعالیت در سطح 2، حداقل 500 میلیون تومان واریز ریالی، و رسیدن مجموع ارزش برداشت‌های ریالی و ارزی در 30 روز گذشته به 2.5 میلیارد تومان، واریز نامحدود و حداکثر برداشت 2 میلیارد تومان به صورت روزانه

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی صرافی نوبیتکس، بزرگ‌ترین صرافی ایران پرداختیم و نگاهی به احراز هویت در این صرافی، امنیت آن و نیز ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن داشتیم. صرافی نوبیتکس از مشهورترین و بهترین پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال در ایران به شمار می‌رود و اگر به دنبال یک صرافی مناسب برای فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال هستید، این مقاله برای شماست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.