کد مطلب: ۲۴۸۵۸۹

رشد اعجاب‌برانگیز خانوار دارای خودرو در ایران

رشد اعجاب‌برانگیز خانوار دارای خودرو در ایران

سهم خانوار دارای خودرو شخصی از کل خانوار ایرانی در 20 سال گذشته سه برابر شده است و درحال حاضر نیمی از خانوارهای ایرانی دارای اتومبیل شخصی هستند.

فریبا تاجدینی: امروزه شاهد افزایش روزافزون خودروها و وسایل نقلیه شهری هستیم. در میان استان‌های کشور، استان تهران بیشترین سهم تعداد خودرو را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی سهم خانوارهای استفاده‌کننده از اتومبیل شخصی از 16.1 درصد در سال 1376 به 48.6 درصد در سال 1395 رسیده است.

در سال 1383 اقتصاد ایران شاهد بیشترین رشد خانوارهای استفاده‌کننده از اتومبیل شخصی بوده است؛ به طوری که این سهم با 4.2 درصد رشد از 20.9 درصد در سال 1382 به 25.1 درصد در سال 1383 رسید.

آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد در سال 1395 معادل 48.6 درصد از خانوارهای ایرانی از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنند و این سهم نشان می‌دهد نیمی از خانوارهای ایرانی دارای اتومبیل شخصی هستند.

هرچند 48.6 درصد خانوارهای ایرانی دارای اتومبیل شخصی هستند اما با توجه به اینکه برخی خانوارها بیش از یک اتومبیل دارند، نمی‌توان رقم دقیقی در خصوص تعداد خودروهای تحت مالکیت خانوارها ارائه داد.

15

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.