فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۴۱۶۷۲

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس/ خودرو وارداتی جدید کیفیت مناسبی دارد؟

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس/ خودرو وارداتی جدید کیفیت مناسبی دارد؟

کیا پگاس یکی از خودروهایی بود که شب گذشته در نخستین محموله خودروهای وارداتی به گمرک ایران رسید. اما این خودرو چه مشخصات فنی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیا پگاس یکی از خودروهای وارداتی است که نخستین محموله آن روز گذشته وارد گمرکات کشور شد.

در این میان، این مساله مطرح می‌شود که آیا این خودرو وارداتی کیفیت مناسبی دارد؟

مشخصات فنی کیا پگاس

این خودرو یکی از سدان‌های کوچکی است که در کشورهای همسایه ایران طرفدار زیادی دارد و در کشورهای حاشیه خلیج فارس فروش خوبی را به خود اختصاص داده است.

با نگاهی به این خودرو می‌توان پی برد که محصول برند کیا، کاملا اقتصادی تولید شده و به عبارتی دیگر، جانشین پراید در کشورهای خارجی به حساب می‌آید.

پگاس در نمای جلو از امضای طراحی کیا بهره می‌گیرد و به شدت به خودرو ریو شباهت دارد. از ویژگی های بارز نمای جلوی پگاس می‌توان به جلوپنجره پوزه ببری و لوگوی جدید کیا در لبه کاپوت، که در مدل های ۲۰۲۲ به کار رفته است، و نیز سپر اسپرت خودرو اشاره کرد.

آن‌گونه که اسب بخار نوشت، نمای کناری پگاس در اقتصادی ترین حالت ممکن شکل گرفته است و برای کاهش هزینه‌های قالب‌ها، زمان پرس و… تقریباً هیچ خط یا پارامتر برجسته و شارپی را در این بخش مشاهده نمی‌شود. حتا رینگ ها نیز به صورت آلومینیومی، ساده و کوچک طراحی شده‌اند.

کیا پگاس از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۲ نیوتن متر بهره می گیرد. یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت تولیدی پیشرانه به چرخ های جلو را برعهده دارد.

این خودرو در در کشور عربستان با قیمتی در حدود ۳۳۰ میلیون تومان به فروش می رسد، و چنان‌چه هیچ مالیات و عوارضی برای آن در نظر گرفته نشود، قیمت این خودرو تقریباً معادل یک رانا پلاس یا پژو ۴۰۵ SLX است. اما کارشناسان معتقدند با تعرفه واردات و قیمت دلار، خودروهای وارداتی حداقل با سه میلیارد تومان قیمت به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

برای مطالعه بیشتر، خبر خودروهای وارداتی با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟/ محصولات خارجی در بازار دلالان را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار