خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۵۱۸۳

تاثیر برگزیت بر سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی

تاثیر برگزیت بر سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط کنفدراسیون صنعت انگلیس در میان 357 کسب‌وکار، برگزیت آثار منفی بر بعضی از کسب‌وکارهای انگلیسی داشته است.

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط کنفدراسیون صنعت انگلیس (CBI) در میان 357 کسب‌وکار، برگزیت آثار منفی بر بعضی از کسب‌وکارهای انگلیسی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیزنس‌اینسایدر، بیش از 40 درصد از بنگاه‌های اقتصادی شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفته‌اند، برگزیت بر تصمیم و برنامه‌ریزی آنها برای سرمایه‌گذاری تاثیرگذار بوده است و از این میان 98 درصد اعلام کرده‌اند، این تاثیر منفی بوده است.

این شرکت‌ها علت تاثیر منفی برگزیت بر کسب‌وکار خود را عدم قطعیت در مورد آینده انگلستان دانسته‌اند.

تنها اشاره مثبت آنها در مورد برگزیت، ضعف نسبی دلار نسبت به استرلینگ بوده است.

از سوی دیگر حدود 60 درصد از شرکت‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفته‌اند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا هیچ تاثیری بر تصمیم آنها برای سرمایه‌گذاری نداشته است.

گفتنی است، کنفدراسیون صنعت بریتانیا که 190 هزار کسب‌وکار را پوشش می‌دهد، پس از شکست ترزا می در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن، خواستار برگزیت نرم شده است.

هفته گذشته این کنفدراسیون از دولت انگلستان درخواست کرد تا زمان اجرای نهایی قررداد با اتحادیه اروپا در بازار واحد و اتحادیه گمرکی اروپا باقی بماند.

لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا بازار واحد مشترکی دارد که مواردی از جمله اتحادیه گمرکی، واحد پول -که تحت اداره بانک مرکزی اروپاست- سیاست مشترک کشاورزی، سیاست مشترک تجارت و سیاست مشترک را در بر می‌گیرد.

رین نیوتن اسمیت، اقصاددان ارشد کنفدراسیون صنعت انگلیس گفت: اینکه اکثر شرکت‌ها گفته‌اند برگزیت تاثیری بر برنامه‌ریزی آنها برای سرمایه‌گذاری نداشته، نشانه خوبی است. اما باید توجه داشته باشیم که آن دسته از شرکت‌هایی که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را موثر بر تصمیم‌های خود دانسته‌اند، این اثر را منفی توصیف کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه دولت باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشد، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری امروز به معنی ایجاد اشتغال در آینده است. شرکت‎ها امروز برای سرمایه‌گذاری‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند و نتایج این تصمیم را حداقل یک سال بعد مشاهده می‌کنند. آنها نیاز به وضوح و تداوم بیشتری برای رونق کسب‎وکار خود دارند.

گفتنی است، در همه‌پرسی که در ژوئن سال گذشته در انگلیس انجام شد، بیش از 17 میلیون نفر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند. در مقابل بیش از 16 میلیون نفر خواهان ماندن انگلیس در این اتحادیه بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.