کد مطلب: ۱۵۳۴۵۴

روس‌نفت بدهی شرکت نفتی هند به ایران را می‌پردازد

روس‌نفت بدهی شرکت نفتی هند به ایران را می‌پردازد

پس از خرید سهام اساراویل توسط روس‌نفت، مالکان جدید پرداخت بدهی ۲ میلیارد یوروی این شرکت هندی به ایران بابت خرید نفت را به عهده می‌گیرند.

شرکت روس‌نفت و شرکایش قرارداد 12.9 میلیارد دلاری خرید شرکت پالایشگاهی اسار هند را نهایی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، نهایی شدن این قرارداد بیش از 10 ماه زمان برد تا کامل شود. این قرارداد اکتبر گذشته اعلام شده بود و بیش از 2 سال زمان برد تا روس نفت تایید کند که در حال مذاکره برای خرید دومین پالایشگاه بزرگ نفت هند است.

این خرید امکان دسترسی به مرکز تقاضای جهانی در آسیا برای بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه و یکی از بزرگ‌ترین شرکت بازرگانی کالاهای اساسی در جهان را فراهم می‌کند. در عین حال، به گروه اسار کمک می‌کند تا بدهی حدود 11 میلیارد دلاری خود را کاهش دهد و تمرکز خود را بر روی تجارت فولادش که اکنون با چالش روبرو است، قرار دهد.

گروه اسار در بیانیه‌ای اعلام کرد 49 درصد از سهام خود را به روس‌نفت و کنسرسیومی از شرکای ترافیگورا و یونایتد کپیتال فروخته است.

روس‌نفت در ابتدا تایید کرد که در جولای 2015، سهامی در پالایشگاه اسار خریده است. پس از اینکه اسار اعلام کرد در حال مذاکره با شرکت‌های ملی نفت ایران و عربستان برای فروش سهام در پالایشگاهش است، درخواست‌های بیشتری دریافت کرد.

اسار اویل در کنفرانس مطبوعاتی جداگانه ای اعلام کرد این شرکت حدود 2 میلیارد یورو به ایران بابت خرید نفت از این کشور بدهکار است که توسط این شرکت تحت مالکیت‌های جدید پرداخت خواهد شد.

کاهش بدهی 11 میلیارد دلاری اسار اویل که در قالب این قرارداد جدید با روس‌نفت قرار است، صورت بگیرد به این شرح است: 5 میلیارد دلار به اسار انرژی برای تسویه وام‌ها پرداخت شود؛ همچنین مالکان جدید بدهی 5.4 میلیارد دلاری اسار اویل را به عهده بگیرند و شرکت اسار حدود 600 میلیون دلار به برخی بانک‌های هندی بازپرداخت کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.