کد مطلب: ۱۵۴۱۰۲

نشست بعدی اوپک ۲۳ دسامبر برگزار می‌شود

نشست بعدی اوپک 23 دسامبر برگزار می‌شود

منابع آگاه اعلام کردند، نشست بعدی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک برای ۲۳ سپتامبر (۳۱ مهر) تعیین شده که قرار است وزرا تایید کنند.

منابع آگاه اعلام کردند، نشست بعدی وزرای کشورهای عضو اوپک و غیراوپک برای 22 سپتامبر برنامه‌ریزی شده تا درباره طرح کاهش تولید نفت بحث کنند. این منابع گفته‌اند کشورهای تولیدکننده نفت در انتظار تایید این زمان توسط وزرای نفت‌شان هستند.

در اجلاس اخیر در ماه جولای، به اجلاس ماه سپتامبر اشاره شده بود اما زمان دقیق و محل آن اعلام نشد. این کمیته شامل کویت، الجزیره و ونزوئلا از اوپک و روسیه و عمان از کشورهای غیراوپک خواهند بود.

براساس اعلام این منابع آگاه، کمیته فنی مشترک هم احتمالا 20 سپتامبر در وین گرد هم خواهند آمد. پیش از این حسام المرزوق وزیر نفت کویت در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرده بود، کشورهای اوپک در ماه نوامبر درباره توقف یا ادامه طرح کاهش تولید نفت بحث خواهند کرد.

به گزارش فارس، پس از آنکه قیمت نفت طی دو سال اخیر با کاهش بی‌سابقه‌ای مواجه شد، کشورهای تولیدکننده نفت در سال 2016 به توافق رسیدند که تولیدشان را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند، تا قیمت نفت افزایش یابد. بعد از اتمام شش ماه، دوباره توافق کردند تا 9 ماه دیگر این طرح را ادامه دهند. پایان این مدت مارس 2018 است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.