خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۶۴۷۴

شروع خوب بورس‌های وال استریت

شروع خوب بورس‌های وال استریت

به کمک افزایش قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی، شاخص‌های «اس.اند.پی۵۰۰» و «نزدک»، بهترین عملکرد هفتگی خود طی یک دهه گذشته را به ثبت رساندند.

بررسی عملکرد بورس‌های آمریکا حاکی از آن است که این بازارها بهترین عملکرد خود در آغاز سال نو را طی یک دهه اخیر داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای شاخص «داوجونز» بهترین آغاز از سال ۲۰۰۳ میلادی و برای شاخص‌های «نزدک» و «اس. اند. پی۵۰۰»، بهترین آغاز از سال ۲۰۰۶ تاکنون به ثبت رسیده است.

تصویب لایحه کاهش مالیاتی که اولین پیروزی بزرگ دونالد ترامپ- رئیس‌جمهور آمریکا- از زمان روی کار آمدن دولتش به شمار می‌رود، در روزهای آخر سال گذشته میلادی به بورس‌ها کمک کرده بود تا روندی صعودی در پیش گیرند.

این روند در سال جدید نیز به کمک گزارش‌های اقتصادی از تداوم رشد نیرومند اقتصاد جهانی و انتظار افزایش درآمدها در سه ماهه آخر سال، ادامه یافته است و هر سه شاخص عمده بورس های آمریکا، رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده‌اند.

شاخص «داوجونز» برای نخستین بار در روز پنج شنبه بالای سطح ۲۵۰۰۰ واحدی قرار گرفت، شاخص «اس. اند. پی. ۵۰۰» بالای ۲۷۰۰ واحد بسته شد و شاخص «نزدک» در بالای سطح ۷۰۰۰ واحد قرار گرفت.

آمار اشتغال آمریکا که نشان داد برخلاف انتظارها اشتغال زایی در ماه دسامبر کاهش یافته است و سطح دستمزدها افزایش یافته است، می‌تواند به بانک مرکزی آمریکا در سیاست خود برای افزایش تدریجی نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ کمک کند.

شاخص «داوجونز اینداستریال اوریج» با ۲۲۰.۷۴ واحد افزایش (معادل ۰.۸۸ درصد)، به ۲۵۲۹۵.۸۷ واحد رسید.

شاخص «س. اند. پی. ۵۰۰» با ۱۹.۶ واحد افزایش (معادل ۰.۷ درصد) به ۲۷۴۳.۱۵ واحد رسید و شاخص «نزدک کامپوزیت» با ۵۸.۶۴ واحد افزایش (معادل ۰.۸۳ درصد) به ۷۱۳۶.۵۶ واحد رسید.

شاخص «اس. اند. پی. تکنولوجی» که در بردارنده سهام ۱۱ غول فناوری آمریکا منجمله شرکت‌های مایکروسافت، اپل و گوگل است، رهبری افزایش شاخص کل را بر عهده داشت.

روند رو به رشد شاخص «اس. اند. پی. ۵۰۰» در ادامه رشد شگفت‌آور ۱۹.۴ درصدی سال گذشته این شاخص تداوم یافته است.

بنابر آمار بنیاد تامسون رویترز، حدود ۶.۳ میلیارد سهم در بازارهای آمریکا معامله شد که برابر با میانگین مجموع سهام معامله شده ۲۰ روز کاری اخیر است.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.