خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۳۴۲۳

قانون جدید عربستان برای جذب سرمایه‌گذار خارجی

قانون جدید عربستان برای جذب سرمایه‌گذار خارجی

پیش‌نویس جدید، استثناهایی برای سرمایه‌گذاران در زمینه قوانین کار و مالکیت املاک در نظر گرفته است.

طبق پیش‌نویس منتشر شده، برای تامین مالی پروژه‌های زیرساختی و جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی جدید، تسهیلاتی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز ملی خصوصی‌سازی و همکاری‌های خصوصی-دولتی عربستان اعلام کرد آماده دریافت نظرات کارشناسان درخصوص این پیش‌نویس تا ۳ هفته آینده است.

ریاض در آوریل اعلام کرده بود در نظر دارد از طریق برنامه خصوصی‌سازی خود تا پایان سال ۲۰۲۰ بین ۹ تا ۱۱ میلیارد دلار درآمد کسب کند. بخشی از سرمایه از طریق واگذاری دارایی‌های دولتی بوده و بقیه از طریق همکاری با بخش خصوصی تامین خواهد شد.

طبق این پروژه‌ها سرمایه لازم توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و در ازای واگذاری حق بهره‌برداری از طرح، بخش خصوصی تا مدتی به دولت پول پرداخت خواهد کرد.

از طرف دیگر به جز شهرهای مکه و مدینه، در سایر شهرهای عربستان تسهیلات جدیدی برای مالکیت و کار اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.

یکی از مقامات ارشد وزارت انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز در مصاحبه با خبرگزاری این کشور اعلام کرده است این وزارتخانه برنامه‌هایی برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع معدنی عربستان در نظر دارد.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.