فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۲۸۰۵۷۸

صادرات گوشت آمریکا روی شیب منفی

صادرات گوشت آمریکا روی شیب منفی

یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: صادرات گوشت در آمریکا متاثر از جنگ تجاری با مشکل جدی مواجه شده است.

میرهادی رهگشای افزود: آمریکا در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از مزیت‌های بالایی برخوردار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین اظهارداشت: اگر کشورهای دیگر در برابر جنگ تعرفه‌های تجاری آمریکا بخواهند اقدام متقابل انجام دهند صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی این کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

این کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: بدون مقصد ماندن حجم قابل توجهی از گوشت تولیدی در کشور آمریکا شاهدی صادق بر این مدعاست.

وی ضمن اشاره به برنامه ریزی های حمایتی گسترده‌ای در راستای افزایش تولید گوشت در آمریکا افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ بیش از یک میلیون تن گوشت در این کشور تولید شود.

رهگشای در ادامه اظهار داشت: متاسفانه با شروع جنگ تجاری و اعمال تعرفه به کالاهای کشوری مثل چین و همینطور افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم باعث شد خیلی از ممالک جهان مانند کانادا، مکزیک، اتحادیه اروپا، روسیه، ترکیه، هند و غیره اقدام متقابل انجام دهند که کالای گوشت در برخی از کشورهای مثل چین و مکزیک جزء لیست افزایش تعرفه وارداتی از آمریکا بوده است.

این کارشناس اقتصاد بین الملل با بیان اینکه کشورهای چین و مکزیک جزء مقاصد گوشت صادراتی آمریکا هستند، افزود: وقتی افزایش تعرفه اعمال شود قیمت گوشت آمریکایی در کشورهای مزبور بالا و به تبع میزان خرید ومصرف این کالا کاهش می یابد.

وی در ادامه این مصاحبه یادآورشد: اعمال افزایش تعرفه واردات گوشت از آمریکا توسط برخی ممالک موجب کاهش حجم صادرات و همینطور انباشت کالای مدنظر در انبارها این کشور خواهد شد.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.