کد مطلب: ۲۹۳۷۲۹

پس از اظهارات نخست‌وزیر انگلیس، ارزش پوند کاهش یافت

پس از اظهارات نخست‌وزیر انگلیس، ارزش پوند کاهش یافت

پس از آنکه نخست‌وزیر انگلیس هشدارهای وزیر دارایی این کشور درباره پرخطر بودن خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق برگزیت را رد کرد، ارزش پوند در برابر یورو کاهش یافت.

پس از آنکه نخست‌وزیر انگلیس هشدارهای وزیر دارایی این کشور درباره پرخطر بودن خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق برگزیت را رد کرد، ارزش پوند در برابر یورو کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از ایندیپندنت؛ ترزا می، نخست وزیر انگلیس با رد هشدارهای اخیر فیلیپ هاموند، وزیر دارایی این کشور،‌ درباره خسارت‌های جدی خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق برگزیت، گفت این مسئله برای انگلیس آخر دنیا نخواهد بود.

پس از این اظهار نظر می ارزش پوند انگلیس در برابر یورو به پایین‌ترین سطح خود طی یک سال گذشته رسید.

بر همین اساس پوند 0.2 درصد در برابر یورو ریخت و هر پوند 1.1023 یورو ارزش‌گذاری شد.

کونور کمپل، کارشناس موسسه اسپردکس، می‌گوید رویکرد سرد و منفعلانه می درقبال امکان عدم حصول توافق برگزیت با اتحادیه اروپا به کاهش ارزش پوند منجر شد.

وی می گوید: طی هفته‌های گذشته مقامات انگلیسی بیشتر و بیشتر در حال صحبت کردن درباره خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه هستند، و شخص نخست‌وزیر نیز تلاش کمی را برای آرام کردن بازار در این زمینه کرده است.

هفته گذشته هاموند طی نامه‌ای هشدار داد در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه این امکان وجود دارد که تولید ناخالص داخلی در این کشور سقوط 10 درصدی را تجربه کند.

وی می‌گوید سناریوی خروج بدون توافق، انگلیس را مجبور به استقراض 80 میلیارد پوند بیشتر خواهد کرد.

می در پاسخ به وی گفت خروج بدون توافق پایان دنیا برای انگلیس نخواهد بود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.