خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۹۱۱۳

احتمال توافق برگزیت با لندن ارزش پوند را افزایش داد

احتمال توافق برگزیت با لندن ارزش پوند را افزایش داد

ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا و یورو روز دوشنبه به دنبال اظهارنظر نماینده اتحادیه اروپا مبنی بر واقعی بودن امکان دست یابی به توافق برگزیت با لندن تا ماه نوامبر(آبان) اوج گرفت.

ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا و یورو روز دوشنبه به دنبال اظهارنظر نماینده اتحادیه اروپا مبنی بر واقعی بودن امکان دست یابی به توافق برگزیت با لندن تا ماه نوامب ر(آبان) اوج گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا در بازار مبادلات ارزی روز دوشنبه بسیار چشمگیر بود و تا نزدیک به یک درصد نیز رسید.

هر پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا با 0.9 درصد افزایش در مقابل یورو یک دلار و 30 سنت و همچنین با 0.46 درصد افزایش در مقابل یورو یک یورو و 12سنت معامله شد.

«میشل بارنیه» مذاکره‌کننده برگزیت از سوی اتحادیه اروپا امروز گفت که دست‌یابی به توافق با دولت انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، ظرف 6تا 8هفته آینده واقع‌بینانه است.

هم‌زمان گزارش‌های دیگری مطرح است که رهبران اتحادیه اروپا قرار است 13 نوامبر (22 آبان) نشست فوق‌العاده‌ای را در باره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار کنند. انتظار می‌رود که در این نشست بیانیه اتحادیه اروپا درباره توافق برگزیت قرائت شود.

منابع انگلیسی می‌گویند که مساله مرزبندی دو ایرلند همچنان به‌ عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش‌های میان انگلیس و اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. دو طرف درباره آینده مرزی ایرلند شمالی در کلیات توافق دارند، اما راهبرد اجرایی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

در حالی‌که اتحادیه اروپا خواهان حاکمیت قوانین تجاری اروپایی در ایرلند شمالی است، اما انگلیس این مساله را به‌ منزله الحاق این منطقه به خاک اتحادیه اروپا و تعرض به قلمرو خود تلقی می‌کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.