فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۰۲۹۰۳

شرایط اقتصادی جهان طی ماه‌های آینده بی‌ثبات خواهد بود

شرایط اقتصادی جهان طی ماه‌های آینده بی‌ثبات خواهد بود

به گزارش بلومبرگ، امانوئل رومن رئیس موسسه سرمایه‌گذاری پیمکو تاکید کرد: به نظر من شرایط اقتصادی جهان طی ماه‌های آینده بی‌ثبات خواهد بود و احتمال وقوع رکود اقتصادی تا دو سال آینده به ۵۵ درصد افزایش یافته است.

امانوئل رومن رئیس موسسه سرمایه‌گذاری پیمکو تاکید کرد: به نظر من شرایط اقتصادی جهان طی ماه‌های آینده بی‌ثبات خواهد بود و احتمال وقوع رکود اقتصادی تا دو سال آینده به ۵۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: شرایط اقتصادی در شرایط کنونی نسبتا سالم است به خصوص در آمریکا و چین احتمال وقوع رکود اقتصادی در جهان طی ۱۲ ماه آینده در این دو کشور به ترتیب به ۱۵ و ۲۰ درصد رسیده است.

با توجه به احتمال افزایش تورم و بهبود اوضاع بازار اشتغال در آمریکا، فدرال رزرو آمریکا طی ماه‌های آینده مجبور به افزایش بیشتر نرخ بهره خواهد بود که این مساله یک ترمز جدی برای رشد اقتصاد ی به شمار می‌رود.

فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون دو بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش‌بینی می‌شود در نشست ماه جاری نیز نرخ بهره را برای سومین بار افزایش خواهد داد.

به نظر می‌رسد تشدید تنش‌های تجاری در عرصه بین‌المللی به خصوص بین آمریکا و چین نیز می‌تواند تبعات منفی برای رشد اقتصادی جهان به همراه داشته باشد.

منبع: اقتصاد برتر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار