خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۲۶۲۹

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد:

دور زدن تحریم‌ها از طریق ارزهای دیجیتال

دور زدن تحریم‌ها از طریق ارزهای دیجیتال

شبکه اجرایی جرایم مالی آمریکا مدعی است که ایران با استفاده از ارزهای دیجیتال در حال دور زدن تحریم‌هاست.

شبکه اجرایی جرایم مالی آمریکا موسوم به Fincen، مدعی است که ایران با استفاده از ارزهای دیجیتال در حال دور زدن تحریم‌هاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، این شبکه وابسته به وزارت خزانه‌داری ایالات متحده است که اطلاعات مربوط به معاملات مالی را به منظور مبارزه با پولوشویی، تامین مالی تروریسیم و سایر جرایم مالی جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل می‌کند.

Fincen به تازگی به انتشار سندی به بانک‌های ایالات متحده و سایر بازیگران مالی از جمله‌ صرافی‌ها در مورد شناسایی معاملات غیرقانونی ایران با استفاده از ارزهای دیجیتال و ریسک‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا هشدار داده است.

در این سند برآورد شده که از سال 2013 تاکنون، استفاده ایران از ارزهای دیجیتال سالانه حدود 3.8 میلیارد دلار بوده است. اگرچه استفاده از ارزهای دیجیتال در ایران نسبتا کم است، اما ارزهای دیجیتال، سیستم پرداختی جدیدی محسوب می‌شوند که روش‌های بالقوه‌ای برای افراد و سازمان‌ها با هدف دور زدن تحریم‌ها فراهم می‌کنند.

در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد که بانک مرکزی ایران استفاده از ارزهای دیجیتال را برای موسسات مالی داخلی ممنوع اعلام کرده اما این شبکه آمریکایی در بیانیه‌اش نوشته که افراد و کسب‌کارها می‌توانند به پلفرم‌های مبادله ارزهای مجازی دسترسی داشته باشند.

منبع: bitcoin.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.