کد مطلب: ۶۲۴۸۸۵

کاهش تورم چین در سال جاری/ چه عواملی می‌تواند تورم را کاهش دهد؟

کاهش تورم چین در سال جاری/ چه عواملی می‌تواند تورم را کاهش دهد؟

طبق بیانیه برنامه ریز ارشد اقتصادی چین در روز یکشنبه، اگر تغییر سیاست‌های پولی بتواند در جاهای دیگر دنیا افزایش قیمت جهانی در کالاهای اساسی را کاهش دهد، تورم چین در سال ۲۰۲۲ زیاد بالا نمی‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق بیانیه برنامه ریز ارشد اقتصادی چین در روز یکشنبه، اگر تغییر سیاست‌های پولی بتواند در جاهای دیگر دنیا افزایش قیمت جهانی در کالاهای اساسی را کاهش دهد، تورم چین در سال ۲۰۲۲ زیاد بالا نمی‌رود.

از آنجا که به تدریج از شدت تاثیرات منفی کرونا و کمبود منابع جهانی کاسته می‌شود؛ کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین پیش‌بینی می‌کند تورم چین امسال کاهش پیدا کند.

طبق بیانیه رسمی این کمیسیون، پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف کننده پس از امسال افزایش پیدا کند. این قیمت‌ها در ماه دسامبر پس از یک رکورد افزایش ۱۵ ماهه کاهش یافته بودند. متوسط افزایش قیمت امسال که ۰٫۹ درصد بود از سا‌ل‌های قبل کمتر بود.

در این بیانیه با توجه به منابع بومی محصولات صنعتی و انرژی برای مقابله با نوسان قیمت نامنظم پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت تولید کننده که سال گذشته ۸٫۱ درصد بالا رفت نیز کاهش پیدا کند با افزایش شدید قیمت جهانی کالاهای اساسی در سال گذشته، پکن احتکارگران را سرکوب وقیمت‌های زغال سنگ، بنزین و فولاد را تثبیت کرد. پکن گفت سیاست پولی محتاطانه کمک کرد تا از طغیان بازارها و تحرکات غیر ضروری جلوگیری کند.

قیمت‌های نفت روز جمعه رکورد افزایش قیمت در هفت سال گذشته را شکست و انتظار می‌رود بالاتر هم برود. چین پیش‌بینی می‌کند که سیاست‌های پولی انقباضی در کشورهای غربی تورم قیمت‌های واردات را کاهش دهد. اقتصاد بلومبرگ تخمین می‌زند بانک‌های مرکزی گروه هفت خرید دارایی ۲۰۲۲ را تنها ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.