کد مطلب: ۸۷۵۴۴۵

چرا آمریکا دلار عراق را رد کرد؟

چرا آمریکا دلار عراق را رد کرد؟

براساس گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، آمریکا درخواست دلار عراق را رد کرد زیرا نگران استفاده احتمالی ایران از این پول است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وال استریت ژورنال در خصوص دلار عراق نوشت؛ ایالات متحده آمریکا درخواست عراق برای یک میلیارد دلار پول نقد را به بهانه استفاده احتمالی ایران رد کرد.

در شرایطی که در طول هفته اخبار سیاسی در رکود نسبی بودند خبر تعطیلی احتمالی دولت آمریکا و عدم تصویب بودجه ایالات متحده، معامله گران را امیدوار به رشد اونس طلا کرد، ولی در نهایت تصویب ۴۵ روزه بودجه به سقوط بیشتر اونس طلا دامن زد و قیمت‌ها نزولی شدند.

خبری که در پایان هفته مورد توجه بازار ارز قرار گرفت خبر وال استریت ژورنال بود ایالات متحده درخواست عراق برای یک میلیارد دلار پول نقد را به بهانه استفاده احتمالی ایران رد کرد، از آنجایی که در سال گذشته همزمان با افزایش فشار ایالات متحده بر منابع ارزی عراق قیمت دلار در ایران بالا رفت، اقدام ایالات متحده برای بازار ارز آشنا بود.

بررسی‌ها از قیمت دلار نشان می‌دهد دلار در بازه زمانی هفته جاری نوسانی نداشته و در روز پنجشنبه هم مانند هفته گذشته بازده حدود صفر درصدی را ثبت کرده است.

بررسی قیمت دلار در یک ماهه گذشته نشان می‌دهد که دلار غالبا در پایان هفته‌ها کمی افزایش یافته است، ولی در ادامه هفته بعد اصلاح می‌کند به همین خاطر اگر دلار مانند گذشته رفتار کند احتمال کاهش برای آن در ادامه هفته جاری وجود دارد.

منبع: اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.