کد مطلب: ۱۴۵۶۰۰

معاون وزیر نیرو:

۳۰ هزار میلیارد تومان به نیروگاه‌های خصوصی بدهکاریم

۳۰ هزار میلیارد تومان به نیروگاه‌های خصوصی بدهکاریم

معاون وزیر نیرو گفت: باتوجه به اختلاف ٤٤ تومانی قیمت تمام‌شده هر کیلووات ساعت برق و نرخ فروش همین میزان به مشترکان، دولت ١٤ هزار میلیارد تومان در حال حاضر به بخش خصوصی بدهکار است.

هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در بخش برق طی نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان بدهی وزارت نیرو به نیروگاه‌های بخش خصوصی، گفت: با توجه به اختلاف ٤٤ تومانی که میان قیمت تمام‌شده هر کیلووات ساعت برق و نرخ فروش همین میزان به مشترکان، دولت ١٤ هزار میلیارد تومان در حال حاضر به بخش خصوصی بدهکار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی تصریح کرد: این در حالی است که قیمت تمام‌شده هر کیلووات ساعت برق ١١٠ تومان بوده که نرخ فروشش به مشترکان ٦٦ تومان است.

وی ادامه داد: با توجه به رشد مصرف دولت نمی‌تواند فاصله بین قیمت تمام‌شده و قیمت تکلیفی را بپردازد. البته راهکارهایی از طریق اسناد خزانه اسلامی مد نظر گرفته است.

وی گفت: میزان این بدهی دولت مابین قیمت تمام‌شده و قیمت تکلیفی بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کشور بدون در نظر گرفتن دو سال ٨٨ و ٩٥، رقمی معادل ٢٣ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که به انضمام حسابرسی دو سال یادشده، این رقم به بیش از ٣٠ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه سازوکاری برای حضور فعال بخش خصوصی در بخش توزیع و انتقال در نظر دارید،گفت: برنامه مدونی در این زمینه در آخرین جلسه شورای عالی انرژی مطرح شده است که بر اساس آن می‌توانیم بخش خصوصی را وارد حوزه بهسازی شبکه انتقال و توزیع کنیم.

به گفته فلاحتیان، وزارت نیرو برای افزایش تعرفه برق در انتظار تصمیمات دولت و تابع آن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.