فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۵۵۷۵۲

ذخایر نفت استراتژیک چین رو به افزایش است

ذخایر نفت استراتژیک چین رو به افزایش است

چین در حال افزایش بی‌سابقه ذخایر نفت استراتژیک خود است و این عامل به زودی، تلاش‌های اوپک مبنی بر کنترل قیمت در بازار را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

چین از یک دهه گذشته، ذخیره‌سازی نفت خام استراتژیک را در دستور کار خود قرار داده است؛ اما بزرگی ذخایر نفت استراتژیک چین همچنان، به صورت محرمانه باقی مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این در حالی است که با توجه به تصاویر ماهواره‌ای و نیز برآوردهای انجام گرفته از میزان محموله‌های نفتی ارسال شده به چین، می‌توان تا حدودی میزان آن را برآورد کرد.

در همین حال شرکت فناوری «سیلیکون ولی» اعلام کرد، انتظار می‌رود چینی‌ها ۶۰۰ میلیون بشکه نفت خام تا ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی ذخیره کرده باشند که این رقم، بیشترین میزان برآورد از ذخایر نفت استراتژیک چین تاکنون محسوب می‌شود.

همچنین از آن زمان به بعد، میزان انباشت ذخایر نفت استراتژیک چین روبه افزایش است و احتملا متجاوز از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا باشد که رقم ۶۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه تا هجدهم ماه گذشته میلادی ثبت شده است.

بر همین اساس، در سال جاری میلادی میزان واردات نفت خام به چین به یک رکورد تبدیل شده است و به گفته تحلیلگران بازار، به طور میانگین روزانه در حدود ۸ میلیون بشکه نفت خام به چین ارسال شده است.

این در حالی است که بیشتر آنها، در مخازن چینی‌ها ذخیره می‌شود و به زودی تمامی مخازن آنها پر می‌شود و موج نگرانی را برای اوپک در راستای کنترل قیمت به همراه خواهد آورد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.