کد مطلب: ۱۹۱۲۰۹

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی:

‌جعبه سیاه نفتکش با حضور کشورهای ذی‌نفع باز می‌شود

‌جعبه سیاه نفتکش با حضور کشورهای ذی‌نفع باز می‌شود

‌عضو هئیت عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به‌صورت جدی علل سانحه برخورد کشتی چینی با نفتکش ایرانی، نحوه امدادرسانی و حقوق پرسنل نفتکش را پیگیری خواهیم کرد.

منصور آرامی گفت: جعبه سیاه نفتکش ایرانی با حضور کشورهای ذی‌نفع باز و اطلاعات آن بررسی خواهد شد و اعلام نتیجه بررسی‌ها روند حقوقی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آرامی ‌افزود: حادثه تلخ، ناگوار و دردناک درگذشت دلاوران دریانورد در عرصه پهناور دریا، موجب تالم و تاثر میلیون‌ها انسان در اقصی نقاط عالم، به ویژه هموطنان عزیز کشورمان شد.

وی با بیان اینکه در خصوص بررسی سانحه برخورد کشتی چینی با نفتکش ایرانی، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشورمان پیگیر بررسی عوامل وقوع این سانحه دردناک است.

آرامی گفت: جعبه سیاه پیدا شده با حضور کشورهای ذی نفع شامل پاناما، ایران و چین باز و اطلاعات آن بررسی خواهد شد و اعلام نتیجه بررسی‌ها روند حقوقی دارد.

وی افزود: به عنوان مرجع دریایی جمهوری اسلامی ایران به صورت جدی از ابتدا پیگیر این حادثه بوده و اکنون هم با جدیت همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

آرامی خاطرنشان کرد: این مساله وجود داشت که خدمه زنده نباشند اما ما تمام تلاش خود را تا آخرین لحظه انجام دادیم.

وی افزود: گفتیم اگر یک هزارم درصد خدمه نفتکش سانچی زنده باشند و یا حتی بتوانیم پیکر آن‌ها را به ایران منتقل کنیم، باید تمام توان و پتانسیل خود را بگذاریم تا اقدامات لازم صورت گیرد اما متاسفانه به رغم تمام فعالیت‌ها نفتکش سانچی غرق شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: براساس آئین‌نامه‌های بین‌المللی و کنواسیون‌های جهانی این سانحه را پیگیری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مبحث هم علل سانحه، نحوه امدادرسانی و حقوق پرسنل نفتکش ایرانی را پیگیری خواهیم کرد.

آرامی گفت: تا زمان غرق نشدن نفتکش ایرانی تلاش تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت نجات جان پرسنل نفتکش بود.

وی اضافه کرد: اما از این پس تمامی تلاشمان برای بررسی ابعاد حادثه و پیگیری حقوقی آن است و در این مسیر تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: دولت از تمام توان و دیپلماسی خود استفاده کرد تا بتواند برای نجات و یا حتی پیدا کردن پیکر خدمه کاری انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه این نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بوده و تمامی این دریادلان عزیز از پرسنل این شرکت بوده‌اند، گفت: کشتی سانچی تحت پرچم پاناما، ساخت کشور کره جنوبی و متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.