کد مطلب: ۲۰۹۶۳۵

تعلل دولت چین در ممنوعیت ماهیگیری در محل سانچی

تعلل دولت چین در ممنوعیت ماهیگیری در محل سانچی

تصاویر ماهواره‌ای به‌دست آمده نشان می‌دهد که با وجود غرق شدن نفتکش سانچی و ایجاد لکه نفتی عظیم در آب‌های دریای چین شرقی، تا چند روز بعد از این حادثه ماهیگیری در این منطقه همچنان ادامه داشته است.

اکثر کشورهایی که در این منطقه ماهیگری می‌کرده‌اند چینی بوده‌اند. این مسئله نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال بروز آلودگی در غذاهای دریایی و حیات آبزیان منطقه به وجود آورده است. نفتکش سانچی در هنگام وقوع این حادثه حامل 136 هزار تن میعانات نفتی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان مستقل گفتند، عملیات ماهیگیری در منطقه نزدیکی محل غرق کشتی تا همین اواخر متوقف نشده بود و گزارش‌های رسانه‌های چینی نیز این موضوع را تایید می‌کند.

چین یکی از صادر کنندگان عمده غذهای دریایی است و منطقه وقوع این حادثه یکی از مناطق غنی از آبزیبا مختلف بوده است.

اداره امور اقیانوسی دولت چین به درخواست‌های مکرر برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است. بر اساس اعلام سایت اینترنتی وزارت کشاورزی چین، منطقه‌ای به شعاع 30 مایل دریایی از محل حادثه به عنوان منطقه ممنوعه اعلام شده است.

برد سوله، تحلیلگر ارشد موسسه اوشن مایند در این باره گفت: بر اساس آنالیزهای ما، برآورد می‌شود که فعالیت‌های ماهیگیری احتمالا بعد از حادثه در محدوده 60 مایلی محل غرق کشتی ادامه داشته است.

این برآوردها حاکی است، بیش از 400 قایق ماهیگیری در فاصله 6 تا 25 ژانویه در این منطقه مشغول ماهیگیری بوده‌اند، و 13 قایق نیز در درون محدوده شعاع 60 مایلی محل حادثه ماهیگیری کرده‌اند.

بر اساس اعلام موسسه اوشن مایند: در فاصله 26 ژانویه تا 14 فوریه، 146 قایق ماهیگیری در منطقه فعال بوده‌اند و 2 قایق نیز در درون محدوده 60 مایلی محل حادثه ماهیگیری می‌کرده‌اند.

ریچارد استینر، دانشمند علوم دریایی در این باره گفت: فعالیت‌های ماهیگیری در منطقه احتمالی آلودگی ادامه داشته و دولت چین تا همین اواخر فعالیت‌های شیلاتی در این منطقه را متوقف ننموده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.