خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۰۷۲۹

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نمادین نیست

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان نمادین نیست

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تلاش این منطقه برای میدان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری گفت: تلاش ما برای این حوزه نمادین نبوده و در حدود 2 سال گذشته نزدیک به 40 میلیارد تومان قرارداد از طریق این شرکت‌ها امضا شده است.

مهدی یوسفی صبح امروز (سه‌شنبه، هشتم اسفندماه) در هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت و هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس، اظهار کرد: اگرچه تا دهه‌های گذشته نیروی کار و فرزند بیشتر و در ادامه سرمایه به عنوان مزیتی رقابتی به شمار می‌آمد، اما در چند دهه گذشته فناوری و دانش به عنوان مزیت برتر معرفی می‌شود، از این رو در سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم درباره ساخت داخل تجهیزات و کاهش وابستگی از طریق فناوری اقدام کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به تلاش منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای میدان دادن به شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری افزود: تلاش کردیم فضای کاربردی و زمینه‌های اجرایی را برای این شرکت‌ها فراهم کنیم و در حدود 2 سال گذشته نزدیک به 40 میلیارد تومان قرارداد از طریق این شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شده است.

در عین حال، به واسطه بها دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان آزمایشگاه کالیبراسیون که خلأ آن در منطقه وجود داشت راه‌اندازی شده و این برای ما بسیار قابل توجه است.

یوسفی با اشاره به اهمیت همزمانی بهادادن به فناوری در کنار ابعاد اجتماعی صنعت ادامه داد: تجربه آبادان به ما نشان داد که می‌توان یک شهر را همراه با فناوری و آبادانی ساخت و باید اقرار کنیم که در بعد توسعه شهری و اجتماعی در این منطقه عقب هستیم.

همچنین بهروز بوشهری، دبیر هفتمین جشنواره ملی دانایی نیز در این مراسم با اشاره به موافقت وزیر نفت برای ورود تخصصی این جشنواره به حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: برای این جشنواره از 24 استان کشور مشارکت داشته‌ایم و 223 طرح پژوهشی ارائه شده که عمدتا در حوزه‌های حفاری، سلامت، ایمنی و محیط زیست، کنترل و اندازه‌گیری و ابزار دقیق، مخزن و انرژی بوده است.

هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت و هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس، امروز (سه‌شنبه، هشتم اسفندماه) با حضور مسئولان صنعت نفت و پژوهشگران برتر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار و پژوهشگران و فناوران برتر معرفی شدند.

منبع: شانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.