کد مطلب: ۲۷۰۳۴۸

نفت یک درصد سقوط کرد

نفت یک درصد سقوط کرد

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش عرضه عربستان سعودی و نشانه‌های کندی رشد اقتصادی در آسیا که دورنمای تقاضا را تیره کرد، بیش از یک درصد سقوط کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱.۰۷ دلار یا ۱.۳۵ درصد کاهش یافت و به ۷۸.۱۶ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹۴ سنت یا ۱.۳ درصد کاهش یافت و ۷۳.۲۱ دلار در هر بشکه معامله شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز شنبه در توییتی نوشته بود: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی با تولید بیشتر نفت موافقت کرده است. کاخ سفید چند ساعت بعد، از این اظهارات رییس‌جمهور عقب نشینی و اعلام کرد: پادشاه عربستان گفته است کشورش در صورت لزوم تولید نفت را افزایش خواهد داد.

طبق نظرسنجی رویترز، تولید نفت عربستان به میزان ۷۰۰ هزار بشکه در روز از ماه مه افزایش یافته و به رکورد ۱۰.۷۲ میلیون بشکه در روز سطح تولید نوامبر سال ۲۰۱۶ نزدیک شده است که اختلالات عرضه در داخل اوپک را جبران خواهد کرد.

کاهش عرضه داوطلبانه کشورهای اوپک و غیراوپک شامل روسیه از سال ۲۰۱۷ عرضه به بازارهای جهانی را محدود کرده و اختلالات عرضه از کانادا تا ونزوئلا و لیبی به همراه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نگرانی‌هایی را نسبت به کمبود عرضه برانگیخته است.

مشکلات آینده

با وجود تسهیل آشکار محدودیت‌های عرضه از سوی عربستان سعودی، بازارهای نفت به دلیل تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و سایر اقتصادهای بزرگ جهان از جمله چین، اتحادیه اروپا، هند و کانادا متلاطم مانده اند.

بانک آمریکایی جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: تکرار بهانه‌ها در جنگ تجاری و کاهش قیمت‌های دارایی این پرسش را مطرح می‌کند که چه میزان تعرفه ها می‌توانند به اقتصاد جهانی آسیب وارد کنند. این بانک اعلام کرد تشدید منازعه تجاری رشد اقتصادی جهانی را حداقل به میزان ۰.۵ درصد کاهش خواهد داد.

قطب‌های اقتصادی بزرگ آسیا پیرامون چین، ژاپن و کره جنوبی در ژوئن بدنبال تشدید اختلافات تجاری با آمریکا، کندی سفارش‌های صادرات را گزارش کردند.

ترامپ در مصاحبه ای که روز یکشنبه پخش شد، به متحدان آمریکا هشدار داد و شرکت‌های اروپایی را که در ایران فعالیت می‌کنند به تحریم تهدید کرد.

بازارهای نفت منتظر روشن شدن تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.