خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۷۶۳۶

بلومبرگ بررسی کرد:

فروش نفت ایران به کمترین میزان ۳۱ ماه اخیر رسید

فروش نفت ایران به کمترین میزان 31 ماه اخیر رسید

در حالی که حجم صادرات نفت ایران به کمترین میزان دو سال و هفت ماه گذشته رسیده، طلای سیاه در بالاترین سطح خود طی چهار سال گذشته معامله شد.

به دنبال تردید معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در مورد توانایی اوپک برای جبران کاهش صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌ها، نفت در بالاترین سطح خود طی چهار سال گذشته معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، صادرات نفت خام ایران به پایین‌ترین میزان خود طی دو سال و هفت ماه گذشته رسیده است. این در حالی است که هنوز تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه این کشور اجرایی نشده است. در عین حال توافقنامه جدید ایالات متحده-مکزیک و کانادا موسوم به معاهده تجارت آزاد، برخی از نگرانی‌ها در مورد تجارت جهانی را کاهش داده است.

به عقیده تحلیل‌گران بازار بسیار علاقمند است تا اندازه تاثیر اختلالات عرضه ایران بر بازار جهانی نفت را دریابد. همچنین پاسخ قطعی به این سوال که آیا عربستان سعودی و روسیه قادر به جبران کاهش عرضه ایران هستند، هنوز ممکن نیست.

قیمت نفت خام در مقایسه با اواسط ماه آگوست حدود 16 درصد افزایش یافته است و مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان اختلال عرضه دو کشور ایران و ونزوئلا دانست. علی‌رغم درخواست دونالد ترامپ برای کاهش قیمت، تولیدکنندگان اوپک و متحدان آنها اشتیاق چندانی برای افزایش تولید نشان ندادند.

روند افزایشی قیمت نفت نشان می‌دهد که بازار بر توانایی گروه اوپک برای جایگزینی نفت ایران متقاعد نشده است.

روز سه‌شنبه نفت خام وست‌تگزاس‌اینترمدیت به قیمت 75.34 دلار رسید. حجم کل معامله حدود 33 درصد کمتر از میانگین 100 روزه بود. همچنین نفت خام برنت با قیمت 84.58 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

بر اساس داده‌های مربوط به ردیابی تانکرها که از سوی بلومبرگ منتشر شده، میزان حمل و نقل نفت و گاز ایران در ماه سپتامبر به 1.72 میلیون بشکه در روز رسیده که در مقایسه با ماه قبل از آن -آگوست- حدود 260 هزار بشکه کاهش یافته است. به عبارتی صادرات نفت ایران در مقایسه با فوریه 2016 به کمترین میزان خود رسیده است. با اجرایی شدن تحریم‌های نفتی از چهارم نوامبر، کاهش شدید عرضه از سوی ایران به افزایش بیشتر قیمت نفت کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر آمریکا، کانادا و مکزیک یکشنبه شب به توافقی تجاری دست یافتند که قرار است جایگزین قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی -نفتا- شود. تحلیل‌گران بر این باورند که این توافق جدید، هیجان بازار نفت را افزایش خواهد داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.