خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۰۹۸۱۱

بررسی بلومبرگ از دلایل کاهش قیمت نفت

چرا نفت ناگهان ارزان شد؟

چرا نفت ناگهان ارزان شد؟

قیمت نفت برای سومین روز متوالی کاهش یافت. به گفته تحلیل‌گران از عوامل اصلی این روند کاهشی، تعهد سعودی‌ها برای جبران کاهش عرضه ایران و همچنین مذاکره خریداران نفت ایران با تیم ترامپ برای دریافت معافیت است.

پس از آنکه نگرانی بازار در مورد تاثیر تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران بر بازار جهانی نفت کاهش یافت، قیمت طلای سیاه برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بلومبرگ، پیش‌تر ولیعهد عربستان در مصاحبه‎‌ای اعلام کرده بود که این کشور می‌تواند با استفاده از ظرفیت مازاد تولید، کاهش عرضه نفت ایران را در بازار جهانی جبران کند. در همین حال گفته شده که ایالات متحده در حال مذاکره با کشورهایی است که مایل به ادامه خرید نفت از ایران پس از اجرایی شدن تحریم‌های ماه نوامبر هستند.

این در حالی است که طی ماه گذشته میلادی، به دنبال نگرانی‌های بازار از کاهش عرضه ایران و تحریم‌های آمریکا از یک‌سو و اختلال در عرضه نفت کشورهای ونزوئلا و لیبی، قیمت نفت خام برنت به بالاترین میزان چهار ساله اخیر رسید. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازاز از توانایی تولیدکنندگان اوپک برای سرعت افزایش تولید تردید داشتند.

یک تحلیل‌گر حوزه انرژی گفته است: کاهش قیمت‌ها واکنش بازار به تعهد سعودی‌ها برای جبران کاهش عرضه ایران بوده است. از این رو سرمایه‎گذاران محتاطانه عمل می‌کنند و تا زمانی که در مورد ظرفیت افزایش تولید عربستان اطمینان حاصل نکنند، معاملات کمتری انجام خواهند داد.

محموله‌های نفتی مربوط به ماه دسامبر با 96 سنت کاهش، با قیمت 83.20 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

به دنبال فشار دونالد ترامپ بر تولیدکنندگان نفت عضو اوپک برای کنترل قیمت، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان اعلام کرده تولید خود را تا 12 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

این کشور در حال حاضر 10.7 میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند و مدعی است که مازاد ظرفیت تولید 1.3 میلیون بشکه دیگر را دارد.

ولیعهد عربستان همچنین اعلام کرده که در حال توافق با کویت برای استخراج دوباره نفت در دو میدان نفتی مشترک میان این دو کشور در منطقه صفر است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این دو کشور می‌توانند نیم میلیون بشکه در روز نفت خام تولید کنند.

به گفته دو مقام آمریکایی، در ایالات متحده نیز تیم ترامپ در حال مذاکره با کشورهایی است که تمایل دارند واردات نفت از ایران را پس از اجرایی شدن تحریم‌ها ادامه دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.