فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۵۱۱۵۷

اویل‌پرایس بررسی کرد:

عواملی که قیمت نفت را مهار کرد

عواملی که قیمت نفت را مهار کرد

به دنبال کاهش عرضه نفت اوپک و تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، قیمت نفت در معاملات روز جمعه اندکی افزایش یافت. قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 0.76 درصد افزایش، به 62.10 دلار رسید.

به دنبال کاهش عرضه نفت اوپک و تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ونزوئلا، قیمت نفت در معاملات روز گذشته افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، هر بشکه نفت خام برنت روز جمعه با 0.76 درصد افزایش، با قیمت 62.10 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با 0.15 درصد افزایش، به 52.72 دلار رسید.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی و حل نشدن مناقشات تجاری میان واشینگتن و پکن، از جمله عواملی است که همچنان بازار نفت را تحت کنترل دارد.

از سوی دیگر، کمیسیون اروپا چشم‎انداز خود از رشد اقتصادی این منطقه را به دلیل نااطمینانی‌ها به دنبال برگزیت -خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا- و آهسته شدن رشد اقتصادی چین کاهش داده است. تحلیل‌گران در مورد افت بازار سهام و رکود در منطقه یورو هشدار داده‌اند.

به عقیده کارشناسان حوزه نفت، چین به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، یکی از کلیدی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت نفت است. اختلافات تجاری میان این کشور و ایالات متحده آمریکا قطعا تاثیر منفی بر بازار نفت دارد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده به تازگی اعلام کرده که تا پیش از ضرب‌الاجل اول مارس برنامه‌ای برای ملاقات با همتای چینی خود شی‌جین پینگ ندارد.

ترامپ تهدید کرده که اگر تا اول مارس هر دو کشور به یک توافق دست نیابند، تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد. قطعا افزایش تعرفه‌ها، اقدامات تلافی‌جویانه چین را به دنبال خواهد داشت و این روند موجب کاهش رشد اقتصادی چین و همچنین کاهش تقاضا برای نفت می‌شود.

در اواخر تابستان گذشته، زمانی که اختلافات تجاری میان دو کشور تشدید شده بود، چین واردات نفت از ایالات متحده آمریکا را به طور کامل متوقف کرد.

با این حال، آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد، عربستان سعودی که برای جبران کسری بودجه خود به نفت 80 دلاری نیاز دارد، تولید خود را در مقایسه با ماه نوامبر 800 هزار بشکه در روز کاهش داده که این میزان، بیش از میزان توافق‌شده با سایر امضاکنندگان اوپک است. این میزان از کاهش ممکن است، قیمت نفت را در ماه‌های آینده تا حدی افزایش دهد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.