فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۶۴۱۴۹

قیمت نفت به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسید

قیمت نفت به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسید

قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین سطح پنج ماه گذشته -از نوامبر 2018 تاکنون- رسید و هر بشکه نفت خام برنت با 0.51 درصد افزایش با 70.70 دلار معامله شد.

قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسید که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به کاهش چشمگیر تولید کشورهای عضو اوپک، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین داده‌های منتشرشده در مورد آمار اشتغال در آمریکا اشاره کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 0.51 درصد افزایش به 70.70 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا (وست‌تگزاس اینترمدیت) هم با 0.54 درصد افزایش با قیمت 63.42 دلار معامله شد.

به این ترتیب در معاملات امروز، دوشنبه، نفت برنت و نفت آمریکا هر دو به بالاترین میزان از نوامبر سال 2018 رسیده‌ است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2019 تاکنون قیمت نفت افزایش 30 درصدی را تجربه کرده و بر اساس گزارش‌های جی‌پی مورگن، خوشبینی‌ها در مورد مذاکرات تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و همچنین تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها به رشد میزان تقاضا کمک قابل توجهی کرده است.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد، انتشار داده‌ها در مورد نرخ اشتغال در آمریکا، رشد بازار سرمایه را در آسیا به دنبال داشته است.

به عقیده کارشناسان حوزه نفت، به دنبال ادامه کاهش عرضه از سوی کشورهای اوپک، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت به 75 دلار یا حتی بیش از آن به ازای هر بشکه برسد.

تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا کاهش 500 هزار بشکه‌ای عرضه نفت از سوی این کشور را به دنبال داشته و از سوی دیگر اگر معافیت‌ها برای مشتریان نفتی ایران تمدید نشود، قیمت نفت باز هم افزایش خواهد یافت.

با این حال برخی عوامل وجود دارد که ممکن است قیمت نفت را در ماه‌های پایانی سال 2019 کاهش دهد.

روسیه پایبندی چندانی به توافق کاهش تولید نداشته و اگر تولید این کشور افزایش یابد، قیمت نفت بار دیگر ارزان خواهد شد.

سال گذشته تولید نفت روسیه رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به 11.16 میلیون بشکه در روز رسید.

از سوی دیگر، تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا نیز به 12.2 میلیون بشکه در روز رسید.

این در حالی است که صادرات نفت خام این کشور نیز افزایش یافته و برای اولین بار در سال جاری میلادی به بیش از سه میلیون بشکه در روز رسیده است.

همچنین، هنوز نگرانی‌هایی در مورد سلامت اقتصاد جهانی وجود دارد؛ به‌خصوص اگر چین و آمریکا موفق به حل و فصل اختلالات تجاری نشوند.

بر اساس گزارش‌های موسسه اعتبارسنجی مودی، تنش‌های تجاری میان دو کشور و وضع تعرفه‌ها موجب تضعیف تقاضای جهانی برای نفت شده است. با این احال، بسته محرک اقتصادی چین، ممکن است به بهبود این وضعیت در سال 2019 کمک کند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.