خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۵۶۱۳

جدیدترین قیمت نفت / بازار نفت ششمین هفته صعود را تجربه کرد

جدیدترین قیمت نفت / بازار نفت ششمین هفته صعود را تجربه کرد

علی‌رغم کاهش اندک قیمت نفت روز پنج‌شنبه، بازار طلای سیاه برای ششمین هفته متوالی روند صعودی خود را ادامه داد. قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز گذشته به 71.55 دلار رسید.

علی‌رغم کاهش اندک قیمت نفت روز پنج‌شنبه، بازار طلای سیاه برای ششمین هفته متوالی روند صعودی خود را ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، بی‌ثباتی در لیبی در هفته جاری اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت‌ها بوده است. این مشکلات در لیبی موجب شد، تولید این کشور 196 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

در عین حال تولید اوپک در ماه مارس (ماه گذشته میلادی) 534 هزار بشکه در روز کاهش یافت که 324 هزار بشکه از این رقم مربوط به کاهش تولید عربستان سعودی است. به عبارت دیگر، این کشور در ماه مارس تنها 9.8 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است.

همچنین کشور عراق که از سال 2016 تاکنون پایبندی چندانی به توافق کاهش تولید نداشته حدود 126 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش داده است.

از سوی دیگر، به دنبال قطع برق در ونزوئلا، تولید این کشور نیز 289 هزار بشکه در روز کمتر شده است.

بر اساس گزارش‌های آژانس‌ بین‌المللی انرژی، کاهش عرضه و ثابت ماندن میزان تقاضا به این روند کمک فراوانی کرده، با این حال نگرانی‌هایی در مورد کاهش عرضه در آینده وجود دارد.

این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول هم در تازه‌ترین گزارش خود که در 9 آپریل منتشر شده، چشم‌انداز خود از رشد اقتصاد جهان را به 3.3 درصد کاهش داده است.

به طور قطع، کاهش رشد اقتصاد کشورها به کاهش تقاضا منجر می‌شود و این روند می‌تواند به کاهش قیمت نفت بینجامد.

در معاملات روز گذشته هر بشکه نفت خام برنت با 1.02 درصد افزایش به 71.55 و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 0.49 درصد افزایش به 63.89 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.