خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۶۹۱۵۸

اویل‌پرایس بررسی کرد:

آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت نفت پس از پایان معافیت‌ها

آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت نفت پس از پایان معافیت‌ها

موسسه گلدمن‌سَکس پیش‌بینی کرده که قیمت نفت به دنبال عدم تمدید معافیت‌ها افزایش خواهد یافت. با این حال کارشناسان اقتصادی این موسسه بر این باورند که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸، نفت در محدوده ۷۰ تا ۷۵ دلار باقی خواهد ماند.

روز دوشنبه به دنبال اعلام ترامپ مبنی بر پایان دادن به معافیت‌های نفتی ایران، بازار نفت با افزایش سه درصدی قیمت مواجه شد. هشت مشتری اصلی نفت ایران که شش ماه پیش از سوی مقامات ایرانی مجوز واردات نفت با میزان محدود از ایران را دریافت کرده‌ بودند، حالا دیگر نمی‌توانند هیچ نفتی از ایران بخرند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، دو کشور عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دنبال این خبر اعلام کرده‌ که جای خالی نفت ایران در بازار جهانی را جبران خواهند کرد.

این در حالی است که انتظار می‌رود دو خریدار بزرگ نفت ایران یعنی هند و چین از تحریم‌های آمریکا علیه ایران اطاعت نکنند.

تحلیل‌گران موسسه آمریکایی اوراسیا گروپ بر این باورند که صادرات نفت ایران به صفر نخواهد رسید. چین که در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند، احتمالا در کوتاه‌مدت کاهش قابل توجهی در میزان واردات خود خواهد داشت. چرا که برای پکن مذاکرات تجاری با آمریکا اولویت دارد.

موسسه گلدمن‌سَکس پیش‌بینی کرده که قیمت نفت به دنبال عدم تمدید معافیت‌ها افزایش خواهد یافت. با این حال کارشناسان اقتصادی این موسسه بر این باورند که در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، نفت در محدوده ۷۰ تا ۷۵ دلار باقی خواهد ماند.

در معاملات امروز قیمت نفت اندکی کاهش یافت. هر بشکه نفت خام برنت با قیمت ۷۴٫۱۵ دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۶۵٫۹۷ دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.