خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۴۰۷۵

نفت در هفته‌ای که گذشت / واکنش بازار نفت به تشدید تنش‌های تجاری

نفت در هفته‌ای که گذشت / واکنش بازار نفت به تشدید تنش‌های تجاری

بازار نفت در اولین روز هفته گذشته به دنبال انتشار اخبار مربوط به افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی از سوی آمریکا با افت قیمت مواجه شد. با این حال در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به روند صعودی خود بازگشت.

روز دوشنبه بازار نفت اولین روز خود را با انتشار خبر مربوط به افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی از سوی دونالد ترامپ شروع کرد و به آن واکنش نشان داد.

در اولین روز معاملات هفته گذشته، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 2.2 درصد کاهش به 69.33 دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ترامپ دوشنبه در توئیتر خود نوشت: ایالات متحده سال‌هاست که سالانه 500 میلیارد دلار در تجارت با چین از دست می‌دهد و دیگر این روند ادامه نخواهد یافت.

روز سه‌شنبه قیمت نفت به دنبال ادامه تردیدها در مورد مذاکرات تجاری، اضطراب در بازارهای مالی تشدید شد. اما افت قیمت‌ها با افزایش تنش‌ها بین آمریکا و ایران محدود شد. هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز سه‌شنبه با قیمت 70.36 دلار معامله شد.

روز چهارشنبه اما تحریم‌های آمریکا و همچنین افزایش واردات نفت چین موجب شد قیمت نفت روند صعودی به خود بگیرد.

به عقیده تحلیلگران با ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، بازارهای جهانی نفت با محدودیت عرضه روبه‌رو خواهند شد.

روز پنج‌شنبه عربستان سعودی اعلام کرد که از ماه آینده میلادی تمامی سفارش‌های نفتی خریداران نفت ایران را به‌طور کامل تامین خواهد کرد.

پیش‌تر اما وزیر انرژی عربستان به دنبال پایان معافیت‌های هشت مشتری نفت ایران اعلام کرده بود، ضرورتی به افزایش صادرات نفت کشورش نمی‌بیند.

همچنین در این روز، علی‌رغم افت ذخایر آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین قیمت نفت کاهش یافت وبه 69.91 دلار رسید.

روز جمعه قیمت نفت در بازارهای جهانی با افزایش قیمت پایان برد و به 70.62 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.