خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۵۷۳۸

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

نفت هشتمین هفته نزولی را به‌ثبت رساند / افت ۲۱ درصدی قیمت طلای سیاه

نفت هشتمین هفته نزولی را به‌ثبت رساند / افت ۲۱ درصدی قیمت طلای سیاه

در هفته چهارم آوریل بازار نفت اتفاقات بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. نفت خام برنت طی این مدت با بیش از ۲۱ درصد افت، در معاملات روز جمعه به ۲۱٫۴۴ دلار در هر بشکه رسید.

در هفته‌ای که گذشت اتفاقات بی‌سابقه‌ای در بازار نفت افتاد. در اولین روز از معاملات هفتگی (روز دوشنبه)، به‌دلیل افت چشمگیر تقاضا و پُر شدن انبارها در ایالات متحده، قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می با افت بیش از ۳۰۰ درصد به منفی ۳۷ دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتشار این خبر تاثیر قابل توجهی بر سایر بازارها گذاشت. شاخص داوجونز در معاملات روز دوشنبه نزولی شد و بیش از ۲۰۰ واحد کاهش یافت. در عین حال تقاضا برای دلار رشد کرد و قیمت جهانی طلا هم به بالاترین سطح هشت سال گذشته رسید.

در ادامه هفته، نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن و نفت خام برنت هم روند نزولی به خود گرفتند.

درحالی‌که هر بشکه نفت خام برنت در اولین روز از معاملات با قیمت ۲۵٫۳۴ دلار معامله می‌شد، در معاملات روز جمعه به ۲۱٫۴۴ دلار رسید.

نمودار زیر روند هفتگی نفت خام برنت را در هفته گذشته میلادی نشان می‌دهد:

قیمت نفت

افت ۲۱٫۶ درصدی قیمت نفت در هفته چهارم آوریل ۲۰۲۰

پایین‌ترین قیمت نفت به روز سه‌شنبه مربوط می‌شود که بهای هر بشکه نفت خام برنت به ۱۶٫۱۸ دلار رسید. اگرچه در سه روز بعدی، نفت برنت حدود ۵۰ درصد رشد کرد و بار دیگر به کانال ۲۰ دلار بازگشت، اما در مجموع، کاهش ۲۱٫۶ درصدی را در هفته گذشته به‌ثبت رساند.

نفت وست‌تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژوئن هم هفته گذشته بیش از ۹ درصد کاهش یافت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، در ماه جاری میلادی (آوریل)، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا ، تقاضا برای نفت ۲۹ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

این در حالی است که توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس از ماه آینده (ماه می) اجرایی می‌شود. این گروه قرار است در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند.

با وجود این کاهش تولید بی‌سابقه اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چشم‌انداز خوشایندی در انتظار بازار نفت نخواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌های شرکت خدمات مالی و بانکداری سیتی‌گروپ، اگر اوپک‌پلاس به این توافق پایبند بماند، قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ به ۶۰ تا ۷۰ دلار خواهد رسید. کارشناسان سیتی‌گروپ اما بر این باورند که تولید کشورهای غیراوپک تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.