کد مطلب: ۶۴۷۴۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطع صادرات گاز روسیه به آلمان / آلمان ضرر می‌کند یا روسیه؟

قطع صادرات گاز روسیه به آلمان / آلمان ضرر می‌کند یا روسیه؟

اگر منابع گاز روسیه در آلمان به یکباره قطع شوند این کشور دچار رکود عمیقی می‌شود. اتحادیه اروپا تلاش می‌کند آسیب‌پذیری خود را کاهش دهد و در نقطه‌ای روسیه را طرف آسیب‌پذیر این معادله کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کشور آلمان تا حد زیادی به واردات گاز از روسیه وابسته است. اگر صادرات گاز طبیعی روسیه به یکباره قطع شوند این کشور دچار رکود عمیقی خواهد شد. این هشدار متخصصان و پیش‌بینی کنندگان اصلی این کشور است.

در صورت وقوع چنین شوک اقتصادی آلمان طی دو سال آینده ۲۲۰ میلیارد یورو (۲۳۸ میلیارد دلار) از محصول اقتصادی خود را از دست می‌دهد. تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۲۲ تنها ۱٫۹ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۲٫۲ درصد می‌رسد. اما اگر گاز مصرفی تامین شود تولید ناخالص داخلی این کشور امسال ۲٫۷ درصد رشد می‌کند.

افشاگری از خشونت در بوچا زمانی که حومه کیف، پایتخت اوکراین، تحت کنترل نیروهای روسی بود اتحادیه اروپا را به تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو و پیگیری صادرات وسیع انرژی روسیه برای اولین بار پس از حمله به اوکراین وادار کرد.

دور جدید تحریم‌ها

رهبران اتحادیه اروپا توافق کردند که کلیه واردات زغال سنگ از روسیه را ممنوع کنند. یک منبع خبری اتحادیه اروپا به سی‌ان‌ان گفت که زغال سنگ تا ماه اوت ممنوع خواهد شد. دور جدید و ششم تحریم‌ها از پیش مورد بحث قرار گرفته است و برخی مقامات اتحادیه اروپا خواستار اقدام در مورد صادرات نفت و گاز روسیه شده‌اند.

اما بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، ممنوعیت گاز روسیه در آینده نزدیک باعث ویرانی اقتصاد آلمان خواهد شد. آلمان که برای تامین حدود ۴۶ درصد از گاز طبیعی خود در سال ۲۰۲۰ به روسیه وابستگی دارد، برای گرمایش خانه‌ها، تولید برق و کمک به کارخانه‌هایش از این گاز استفاده می‌کند.

اتحادیه اروپا در حال حاضر تلاش می‌کند تا واردات گاز از روسیه را در سال جاری ۶۶ درصد کاهش دهد و تا سال ۲۰۲۷ وابستگی خود به انرژی روسیه را به طور کامل از بین ببرد.

آلمان درتلاش است تا وابستگی خود را به گاز روسیه کاهش دهد اما به نقل از مقامات این کشور سوال اصلی اینجاست که در چه مرحله‌ای آسیبی که به پوتین و دولتش می‌رسد بیشتر از آسیبی است که به کشوری مانند آلمان خواهد رسید؟

هدف قرار دادن منابع گاز روسیه احتمالا تورم آلمان را که ماه پیش رکورد ۴۰ ساله خود را ثبت کرد نیز افزایش دهد. قیمت‌های مصرف کننده در حال حاضر هم افزایش ۷٫۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

قطع گاز روسیه بزرگترین اقتصاد اروپا را به رکود شدیدی می‌کشاند. در واقع نبود گاز طبیعی روسیه در آلمان به معنی تغییر شکل کل صنعت و اقتصاد این کشور است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.