فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۸۶

عراقچی: ایران از تهدید نتانیاهو برای گسترش درگیری هراسی ندارد

عراقچی: ایران از تهدید نتانیاهو برای گسترش درگیری هراسی ندارد

وزیر خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم صهیونیستی، خواهان گسترش تنش و درگیری در منطقه نیست.

به گزارش تجارت نیوز،

«یوکو کامیاکاوا» وزیر امور خارجه ژاپن در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک گفت و برای عراقچی  آرزوی موفقیت کرد.

کامیکاوا در این گفتگو با یادآوری کمک‌های دلگرم کننده جمهوری اسلامی ایران در حادثه زلزلۀ بزرگ شرق ژاپن به مردم آسیب دیده و تلاش‌های عراقچی به عنوان سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در آن ایام برای کمک به زلزله‌زدگان، از ایشان تمجید و قدردانی کرد.

وزیر خارجه ژاپن با اشاره به تمایل کشورش برای توسعه روابط دوجانبه تهران و توکیو و همچنین استمرار همکاری‌های منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران، نسبت به گسترش بیش از پیش همکاری‌ها و مشورت ها در دوره جدید ابراز امیدواری کرد.

کامیکاوا همچنین نسبت به وضعیت خطرناک منطقه پس از هدف قرار گرفتن اسماعیل هنیه در تهران ابراز نگرانی کرد و بر لزوم آرام کردن اوضاع تأکید کرد و خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکر از تماس و تبریک همتای ژاپنی، ضمن اشاره به اولین مصاحبه خود به عنوان وزیر امور خارجه با خبرگزاری ژاپنی کیودو اظهار کرد  که سیاست جدید ایران گسترش روابط با همۀ دنیا به ویژه شرق آسیا است.

عراقچی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مسائل جاری در فلسطین به عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح بین‌المللی تاکید کرد: اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی از جمله ترور شهید هنیه در تهران و رویکرد شخص نتانیاهو برای گسترش جنگ، عامل اصلی تشدید تنش در منطقه است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همان‌گونه که بارها گفته ایم ما از افزایش تنش در منطقه ترسی نداریم، اما جمهوری اسلامی ایران بر خلاف رژیم صهیونیستی، خواهان گسترش تنش و درگیری در منطقه نیست.

در این تماس طرفین بر استمرار گفتگوها و تبادل نظر برای توسعه روابط دوجانبه و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.