فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۹۴۴

اسرائیل در واکنش به حمله موشکی ایران چه می کند؟

اسرائیل در واکنش به حمله موشکی ایران چه می کند؟

به‌رغم هشدار جدی ایران و فرستادن سیگنال‌های شفاف، به نظر می‌رسد که اسراییل نسبت به عملیات وعده صادق۲ واکنش نشان خواهد داد. اما به احتمال فراوان واکنش او در چارچوب قواعد بازی و محدود به اماکن نظامی خواهد بود. چرا که اگر اسراییل بخواهد تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار بدهد، عملا راه را برای تجدید نظر در دکترین هسته‌ای و دفاعی ایران باز کرده و به آن وجهه قانونی خواهد داد.

به گزارش تجارت نیوز،

در ماه آوریل و ایام عملیات وعده صادق۱، ایران صریحا نسبت به هدف قرار دادن سایت‌های هسته‌ای کشور به اسراییل هشدار داده بود و اعلام کرده بود که این اقدام به معنای عبور از خطوط قرمز ایران است. همچنین محتمل است که طی روزهای آینده، شاهد واکنش‌های رفت و برگشتی از سوی  طرفین نیز  باشیم. 

تنش جاری میان ایران و رژیم صهیونیستی نه تنها این پتانسیل را دارد که تاثیر جدی بر آینده محور مقاومت بگذارد؛ بلکه می‌تواند تاثیر جدی بر روی نظم سیاسی-  اقتصادی منطقه «منا» داشته باشد. برخی کارشناسان معتقدند درگیری کنونی در منطقه، جدال نظم‌سازان جدید و حافظان نظم قدیم است.

به عبارت دیگر ایران و محور مقاومت با توجه به تداوم تهدید وجودی اسراییل و همچنین تحریم‌های امریکا تمایل دارند تا دامنه رقابت‌ها در محدوده برخوردهای ژئوپلیتیکی مانده و وارد فرآیند همکاری دسته‌جمعی با محوریت شورای همکاری خلیج فارس و اسراییل ذیل پیمان ابراهیم نشود. در سوی مقابل اسراییل تلاش دارد تا با تضعیف مقاومت بار دیگر خود را به عنوان قدرت برتر در منطقه شرق عربی تثبیت کرده و تبدیل به ضامن امنیتی کریدور آیمک شود. علاوه بر بازیگران منطقه‌ای، امریکا- هند از یکسو و از سوی دیگر چین- روسیه نیز دارای منافع مشخصی هستند که برای تحقق هر یک از آنها تلاش می‌کنند تا از یکی از طرفین منازعه حمایت کنند

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.