فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۸۵۱۰

زاکانی: پرداخت یارانه طلایی از ماه اول شروع به کار دولت قابل اجراست

زاکانی: پرداخت یارانه طلایی از ماه اول شروع به کار دولت قابل اجراست

علیرضا زاکانی گفت: کشور ما، کشور ثروتمندی است. نحوه برخورد غیرعادلانه با این ثروت سبب می‌شود بخشی از جامعه بهره‌مند شوند و برخی نیز محروم بمانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، زاکانی در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه یارانه طلایی شرایطی دارد که جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد، افزود: یارانه فعلی ادامه خواهد داشت و حتی برای یارانه فعلی، در قالب کالا می‌تواند افزایش داشته باشد. یارانه طلایی میزان مصرف انرژی یعنی بنزین، گاز و برق خانوار را هدفگذاری کرده است. برای هر خانوار یک حساب باز می‌کنیم و در آن، معادل میزان انرژی اختصاص پیدا کرده به فرد را محاسبه کرد و واریز می‌کنیم. به هر نفر تقریبا ۶ گرم طلا می‌رسد.

یارانه طلایی زندگی روستائیان و بازنشستگان را متحول می کند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: پرداخت یارانه طلایی از ماه اول شروع به کار دولت قابل اجراست، چون قانون دارد؛ هم قانون هدفمندی، هم برنامه هفتم. جزء اختیارات دولت است و تمام ظرفیت‌ و زیرساخت های آن هم در کشور وجود دارد و به عنوان امکانی در دسترس همه قرار خواهد گرفت..

وی خاطر نشان کرد: افراد روستایی یا بازنشسته‌ها چون با مبلغ اندکی زندگی می‌کنند با یارانه طلایی تحول بزرگی در زندگی‌اشان ایجاد می‌شود. یارانه طلایی جایگزین یارانه فعلی نیست، چیزی علاوه بر آن است. یارانه طلایی توزیع عدالت‌گستری است در کل کشور.

جزئیات بسته سلامت زاکانی

زاکانی در ادامه افزود: برنامه‌های دولت خدمت، دارای دو محور است که یک محور ناظر به نیاز مردم و قسمتی هم ناظر به آبادانی کشور است، در بخشی نیاز مردم، به توسعه رفاه خانوار و تعلیم و تربیت بر محور تقویت و نقش‌آفرینی خانواده پاسداشت آزادی و حریم مردم می‌پردازیم. در حوزه پیشرفت و آبادانی کشور، جهش تولید، صیانت از محیط زیست و توسعه زیرساخت‌های کشور را در کنار خلق فرصت‌های نو خواهیم داشت و چالش‌های ۱۸ گانه‌ای هم وجود دارد که باید آنها را به فرصت تبدیل کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بسته سلامت یکی از وجوه ۸گانه‌ای است که توسعه رفاه در آن وجود دارد؛ پیشگیری از بیماری و نبود درد بی‌پولی را در نظر داریم که برای آن هم بسته‌ای آماده کرده‌ایم، در این طرح ما توسعه شبکه بهداشت را خواهیم داشت و پرونده الکترونیک سلامت و پزشک خانواده و نظام ارجاع در این بسته آماده شده است.

رئیس جمهور باید بتواند نظرات کارشناسان را تجزیه و تحلیل کند

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور حتما باید از اینکه درک و فهم داشته باشد و وقتی کارشناس با او حرف می‌زند، بتواند تجزیه و تحلیل کند، خود من همیشه وقتی کارشناس صحبت می‌کند، حرف‌های او را دسته‌بندی می‌کنم و آنچه در فهم و درک خودم باشد را منتقل می‌کنم، اگر کسی خودش درک درستی نداشته باشد، می‌خواهد خود را با کدام یک از نظرات کارشناسان تطبیق دهد؟  

او افزود: در مقدمه برنامه دوم در سال ۷۲ در بودجه‌ای در نظر کرفته بودند تا لوازم انتظامی بخرند و مردم را بزنند و در خانه بیاندازند که حضرت آقا جلوی آنها را گرفتند، در سال ۷۴ وقتی به تورم ۴۹.۵ درصدی رسیدند، ترمز کشیدند و کشور را دچار فاجعه کردند، رئیس جمهور نمی‌تواند کارشناس همه چیز باشد، اما باید جامعیت داشته باشد. وگرنه سر او را کلاه می‌گذارند و کشور زمین خواهد خورد.

 از چاله تحریم، ما را در یک چاه بزرگتر نیاندازید

زاکانی درباره این که ۲۰ درصد مشکلات کشور درباره تحریم ها است، گفت: باور کنید کمتر از ۲۰ درصد است، ما توانستیم در این مدت ۱۳ میلیارد یور تفاهم نامه یوزانس با چین ببندیم، یوزانس یعنی این که شما پول را می گیرید و بعد از سه سال تسویه می کنید، به چینی ها قبولاندیم که در کشور ما سرمایه گذاری کنند، با چینی ها توافق کردیم که با ما شریک شوند، تحریم ظلم است یک درصد آن هم ظلم است، راه تحریم ها خنثی سازی از داخل کشور در کنار مبارزه جدی برای رفع تحریم ها  است، تا وقتی برای کرونا واکسن نساختیم کسی به ما واکسن نداد. برای تحریم ها باید گام های بلند برداریم و از داخل خنثی کنیم. کسی ما را از تحریم نترساند و از چاله تحریم ما را در یک چاه بزرگتر نیندازد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.