فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۱۵۴

تذکر رحمانی فضلی به تندروهای اصولگرا: چوب لای چرخ دولت نگذارید

تذکر رحمانی فضلی به تندروهای اصولگرا: چوب لای چرخ دولت نگذارید

عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه با توصیه رهبری، همه نهادها باید به دولت پزشکیان کمک کنند گفت: تندروها چوب لای چرخ دولت جدید نگذارند.

به گزارش تجارت‌نیوز،«توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است.»، «مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی مردم باشد.» این جملات بخشی از منویات رهبری خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم، در دیداری است که صبح امروز صورت گرفت.

سخنان رهبری خطاب به نمایندگان از آنجایی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که طی روزهای بعد از انتخابات حملات تندی علیه پزشکیان و اطرافیان او از سوی برخی نمایندگان مجلس هم صورت گرفته بود و حتی در جلسه علنی صبح امروز مجلس که پزشکیان ناگهانی حضور یافت بازهم نقدهایی تند خطاب به ظریف مطرح شد.

در همین راستا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت دوازدهم تاکید دارد که رقابت با دولت منجر به نارضایتی مردم می‌شود. او در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشته خطاب به تندروها می‌گوید چوب لای چرخ دولت گذاشتن ضربه غیرقابل جبرانی به رضاتمندی عمومی وارد می‌کند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت دوازدهم را می خوانید:

****

*رهبری در دیدار امروز خود با نمایندگان مجلس به محورهایی نظیر لزوم همکاری با دولت جدید تاکید کردند، به نظر شما این ظرفیت در مجلس دوازدهم مشاهده می‌شود؟

انتخاباتی صورت گرفته و مردم خواسته‌ها و مطالباتی دارند که این خواسته‌ها را در قالب شرکت در انتخابات مطرح کردند، حتی آنهایی هم در انتخابات شرکت نکردند به این معنی نیست که در مطالبه و درخواست ندارند، حتما باید به آنها هم به عنوان مردم ایران توجه شود.

در این شرایط دولت به عنوان دستگاه اجرایی مهم‌ترین و اولاترین حوزه برای پاسخگویی به مطالبات و خواست مردم در شرایط زندگی آنها است. منتها مجلس به عنوان قانونگذار و البته حامی و حتی هادی دولت مستقر، اگر با دولت مناسبات مناسب و مبتنی بر تعامل برقرار نکند و به تفاهم نرسد و خدایی نکرده منجر به تعارض شود، این تعارض در مرحله بعد به تضاد و در نهایت به تنازع خواهد کشید، که این اصلاً به نفع کشور نیست.

بنابراین با توجه به توصیه‌ای که مقام معظم رهبری داشتند، حتماً باید همه نهادها اعم از قوه قضائیه، قوه مقننه و دستگاه‌های مرتبط شامل صدا و سیما و نیروهای مسلح، وارد میدان شوند و به دولت کمک کنند. دولت نماینده اقدام و عمل در حوزه اجرایی کشور از طرف همه ملت و قوا است، اگر چنین ماموریت و حوزه‌ای را که قانون به دولت واگذار کرده یعنی اجرا، قبول داشته باشیم، بدون حمایت و پشتیبانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

امیدوار هستم با درک درست شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مناسبات سازنده، درست و پیش‌برنده میان دولت و بقیه قوا چه مقننه، چه قضائیه و مابقی ارکان نظام، ایجاد شود و این منجر به پاسخگویی به خواست و مطالبات مردم شود که قطعا این پاسخگویی به مطالبات مردم منجر به رضایتمندی می‌شود.

اگر موجب رضایت مندی شود می‌توانیم بگوییم شرایط کشور مناسب خواهد بود. بهرحال کارآمدی دولت که منجر به رضایت مندی می‌شود، ارتباط مستقیمی با نحوه و چگونگی تعامل همه ارکان نظام با دولت دارد و توقع این است که حتماً اتفاق بیافتد.

مسئله دیگری که الان باید مطرح شود این است که دولت هنوز مستقر نشده و نتوانسته برای کابینه رأی اعتماد بگیرد که البته از نظر قانونی باید در وقت خودش انجام شود، همه به ویژه رسانه‌ها، پیشاپیش مطالبات جدید و انباشته شده را به نوعی تحلیل و تفسیر نکنند چراکه وقتی مطالبات را ردیف می‌کنند و به صف می‌کشند، توقع مردم را افزایش می‌دهند، بهرحال ما با توجه به امکانات، شرایط و نحوه تعامل میان ارکان نظام باید از دولت توقع داشته باشیم.

مقام معظم رهبری هم در رأس نظام همواره از همه دولت‌ها در جهت انجام ماموریت‌ها و وظایف قانونی آنها، کمک، پشتیبانی و حمایت کردند و از این دولت هم حمایت خواهند کرد. انشاالله موفق باشند.

*رهبری خطاب به نمایندگان فرمودند که مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی باشد، به نظر شما افراد تندروی حاضر در مجلس که بعضاً هم حامی و طرفدار جلیلی در انتخابات بودند، به این توصیه رهبری پایبند خواهند بود؟

نوع برخورد و تعامل افراد در حوزه‌های فکری و سیاسی مختلف متفاوت است، در حالت کلی برخی تندرو، بعضی میانه‌رو و تعدادی هم محافظه‌کار هستند. اما باید متوجه باشیم که همه این نوع برخوردها، موضع‌گیری‌ها و رفتارها برابر دولت حتماً مورد قضاوت و داوری مردم قرار می‌گیرد و در این زمینه مردم بهترین داور هستند.

علی ایها الحال نیروهای تندرو هم باید به خاطر منافع ملی و مردم مباحث را در چارچوب قانون، منطق، میزان همکاری خودشان، امکانات و منابع مطرح کنند و توقع داشته باشند، نه اینکه مباحث را مطرح نکنند، حتماً باید مباحث را مطرح کنند.

اگر تندروها بخواهند دست و پای دولتی که در حال پیش رفتن است، را بگیرند، چوب لای چرخ آن بگذارند و مانع حرکتش شوند، شاید از نظر حزبی و سیاسی خود را موفق قلمداد کنند اما بدانند ضربه‌ای که به کشور و منافع و قدرت ملی وارد می‌کنند و منجر به نارضایتی مردم می‌شود، واقعاً غیرقابل جبران و اصلاً قابل مقایسه با موفقیت یک جریان یا یک حزب نیست.

 

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.