فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۳۸۸

اعتراض به پیشنهاد وزیر اقتصاد برای پرداخت وام ازدواج در قالب کالا؛ فروش قسطی لوازم خانگی به وفور وجود دارد زوج‌ ها جوان پول رهن خانه می‌ خواهند

اعتراض به پیشنهاد وزیر اقتصاد برای پرداخت وام ازدواج در قالب کالا؛ فروش قسطی لوازم خانگی به وفور وجود دارد زوج‌ ها جوان پول رهن خانه می‌ خواهند

عبدالناصر همتی در جلسه با مدیران بانک‌ها از افزایش وام ازدواج به‌علت نبود توان پرداخت بانک‌ها انتقاد کرده و گفته بود: با توجه به صف ۳۰۰ هزار نفری وام ازدواج و محدودیت منابع بانک‌های کشور پیشنهاد دادم درمورد طرح امکان تامین لوازم خانگی مورد نیاز زوج‌های جوان در کنار پرداخت وام نقدی، بررسی لازم بشود که کمک خوبی هم به رونق تولید می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

همتی در ادامه با اشاره به تأکیدی که مجلس برای تسهیل پرداخت وام ازدواج داشته است، به‌خاطر محدودیت منابع بانک‌ها خواستار ارائه طرحی از سوی معاونت بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی بانک‌ها با هماهنگی با بانک مرکزی در این زمینه شد که درصورت ممکن بخشی از وام ازدواج به‌صورت غیرنقدی و در قالب خرید اقساطی لوازم‌خانگی موردنیاز زوج‌های جوان به متقاضیان پرداخت شود.

همتی اظهار داشته که وام ازدواج امسال بدون توجه به میزان افزایش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها با دوبرابر شدن به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و لذا بانک‌ها به‌دلیل سایر تعهدات به کندی و با تأخیر نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام می‌کنند و مورد اعتراض نمایندگان محترم مجلس هم بود. لذا این طرح، درصورت امکان اجرایی شدن می‌تواند به‌صورت اختیاری برای زوج‌های جوانی که تعجیل داشته و منتظر وام ازدواج برای تامین لوازم خانگی موردنیاز تشکیل خانواده هستند، راهگشا باشد.

این اظهارنظر وزیر اقتصاد دولت چهاردهم با مخالفت زوج‌های جوان مواجه شد که در تماس با نمایندگان مجلس نگرانی خود را نسبت به کالایی شدن وام ازدواج ابراز کردند.

طرح شکست‌خورده

در سال‌های گذشته هم تلاش‌هایی برای کالایی شدن وام ازدواج صورت گرفته بود، اما همیشه با مخالفت زوج‌های جوان مواجه شده چراکه آنها وام را برای مصارف ضروری خود خصوصا تامین پول رهن خانه می‌خواهند. ضمن اینکه هم‌اکنون فروش قسطی لوازم خانگی به وفور وجود دارد و زوج‌های جوان مشکلی در خرید اقساطی لوازم خانگی ندارند. به‌دنبال اعتراض برخی نمایندگان مجلس به این پیشنهاد همتی، وی در توضیحات تکمیلی اعلام کرد: بازهم تأکید می‌کنم بانک‌ها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند و در شرایط و مقررات پرداخت وام ازدواج هیچ تغییری ایجاد نشده است.

منبع : همشهری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.