فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۵۹۲

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

توصیه‌های رهبر انقلاب درباره وزرای پیشنهادی برای نمایندگان ملاک است/ اگر وزیری پیشنهاد شود که با اقبال نمایندگان روبرو نشود، در همان کمیسیون‌های تخصصی مشخص می‌شود

توصیه‌های رهبر انقلاب درباره وزرای پیشنهادی برای نمایندگان ملاک است/ اگر وزیری پیشنهاد شود که با اقبال نمایندگان روبرو نشود، در همان کمیسیون‌های تخصصی مشخص می‌شود

کوثری، نماینده مجلس بیان کرد: معیارهای یک وزیر را تا حد زیادی مقام معظم رهبری در روزی که با مجلس دوازدهم جلسه داشتند، مشخص کردند. این معیارها برای هر نماینده‌ای که بخواهد رای دهد و با وزرای پیشنهادی صحبت کند ملاک است.

به گزارش تجارت نیوز،

اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره شرایط رای‌آوری وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان گفت: معیارهای یک وزیر را تا حد زیادی مقام معظم رهبری در روزی که با مجلس دوازدهم جلسه داشتند، مشخص کردند. این معیارها برای هر نماینده‌ای که بخواهد رای دهد و با وزرای پیشنهادی صحبت کند ملاک است.

آن چیزی که باعث رای دادن نمایندگان به یک فرد می‌شود سوابق او است

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: در کل آنچیزی که باعث رای دادن نمایندگان به یک فرد می‌شود سوابق کاندیدای آن وزارتخانه است.

او درباره خصوصیات چهره‌هایی که برای وزارت به مجلس پیشنهاد می‌شوند، گفت: یک بخش از بررسی شرایط وزرای پیشنهادی بحث تخصصی، کارآمدی و پایبند بودن است و بخش دیگر بحث توانایی مدیریتی این افراد است.

حتما کسانی را معرفی می‌کنند که از آنها شناخت وجود داشته باشد

کوثری افزود: بدون سابقه که نمی‌توانند فردی را از صفر معرفی کنند و نمایندگان هم او را نشناسند. حتما کسانی را معرفی می‌کنند که از آنها شناخت وجود داشته باشد و سوابق آنها تا حد زیادی مشخص است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی وزرای پیشنهادی از طرف دولت چهاردهم در مدت دو هفته بیان کرد: اگر ببینیم که شرایط این افراد معرفی شده به صورتی است که مورد قبول نیستند در همان کمیسیون‌های تخصصی که جلسه گذاشته می‌شود و نمایندگان با هر وزیر صحبت می‌کنند، نظری مبنی بر اینکه با عدم رای مثبت روبرو می‌شوید به آنها گفته می‌شود.

او در ادامه افزود: همچنین در صحن مجلس که جلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود، آنجا قطعا دولت و وزرا از نتیجه مطلع خواهند شد.

تا زمانی که اسامی رسما از طرف رئیس‌جمهور به مجلس ارائه نشود، درباره آنها اظهارنظر نمی‌کنیم

کوثری در واکنش به گمانه‌زنی‌ها و اسامی که در برخی از رسانه‌ها به عنوان وزرای پیشنهادی مطرح می‌شوند بر این موضوع تاکید کرد که چون اسامی به صورت رسمی و مکتوب هنوز به مجلس ارائه نشده است فعلا نمی‌توانیم درباره این اسامی اظهارنظری کنیم.

اسامی که در رسانه‌ها مطرح می‌شوند ممکن است، تغییر کنند

او در ادامه افزود: درست است که در رسانه‌ها و فضای مجازی از افرادی نام برده می‌شود اما به هر حال اسامی که مطرح می‌شود هنوز در دست بررسی هستند و ممکن است تغییراتی ایجاد شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.