فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۳۳۲

ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

شهادت هنیه در تهران حامل هشدارهایی برای پزشکیان است/ پزشکیان باید بداند واقعیت‌های صحنه و میدان در ژئوپلتیک منطقه‌ای ایران متفاوت است

شهادت هنیه در تهران حامل هشدارهایی برای پزشکیان است/ پزشکیان باید بداند واقعیت‌های صحنه و میدان در ژئوپلتیک منطقه‌ای ایران متفاوت است

ظهره‌وند، نماینده مجلس عنوان کرد: شهادت آقای اسماعیل هنیه آن هم در آستانه آغاز به کار دولت آقای پزشکیان اتفاقی نامیمون و حامل یک سری هشدارها به شخص ایشان و کابینه‌ای که قصد معرفی آن را دارد، بود.

به گزارش تجارت نیوز،

ابوالفضل ظهره‌وند، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره تبعات ترور شهید هنیه برای دولت تازه‌ تاسیس مسعود پزشکیان گفت: شهادت آقای اسماعیل هنیه آن هم در آستانه آغاز به کار دولت آقای پزشکیان اتفاقی نامیمون و حامل یک سری هشدارها به شخص ایشان و کابینه‌ای که قصد معرفی آن را دارد، بود.

واقعیت‌های صحنه و میدان در ژئوپلتیک منطقه‌ای ایران متفاوت است

این عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه عنوان کرد: ایشان باید بداند واقعیت‌های صحنه و میدان در ژئوپلتیک منطقه‌ای ایران با آن چیزی که در کمیته‌ها به ایشان گزارش می‌دهند خیلی فرق می‌کند.

ظهره‌وند درباره تفاوت گزارش‌های ارائه شده به رئیس‌جمهور افزود: فرق آن هم همین شهادت آقای اسماعیل هنیه بود، آن هم در دل تهران و در شرایطی که یکی از بزرگترین گردهمایی‌های منطقه‌ای با حضور بیش از 80 کشور دنیا در جریان بود. اینها به نظر من نکته‌ مهمی برای آقای پزشکیان است.

مواضع پزشکیان در مراسم تحلیف، مواضع درخوری بود

این نماینده مجلس با تاکید بر این موضوع که آقای پزشکیان در حال حاضر واکنشی به این ترور و اتفاقات آن نمی‌تواند داشته باشد، عنوان کرد: ایشان تازه کار خود را شروع کرده است و هنوز کابینه هم ندارد. همان مواضعی که در مراسم تحلیف خود مطرح کردند مواضع درخوری بودند.

پزشکیان واقع‌بینانه‌تر به کابینه انتخابی خود نگاه کند/ پزشکیان درباره ترکیب کابینه‌ای که اخبار آن به گوش می‌رسد تجدیدنظر کند

ظهره‌وند با اشاره به اخباری که از انتخاب چهره‌های کابینه که در رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: همان‌طور که گفتم بهترین واکنش برای آقای پزشکیان در شرایط کنونی این است که مقداری واقع‌بینانه‌تر به کابینه نگاه کند و درباره ترکیب کابینه‌ای که اخبار آن از بیرون به گوش می‌رسد تجدیدنظر کنند.

کابینه پزشکیان باید در صحنه پرچالش منطقه‌ای منافع و مسائل ملی را خوب صیانت کند

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: ایشان باید کابینه‌ و دولتی را تشکیل دهد که بتواند در این صحنه پر چالش منطقه‌ای منافع و مسائل ملی ایران را خوب صیانت کند، ببیند و خوب عملیاتی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که افرادی که اسامی آنها برای وزارت امور خارجه مطرح است به نظر شما توانایی روبرو شدن با این چالش‌های منطقه‌ای را که از آنها یاد می‌کنید، دارند؟ گفت: به هیچ وجه، این افراد امتحان خود را در دوره آقای روحانی پس داده‌اند، آورده‌ای ندارند، ایشان باید افرادی را بیاورد که مرد این صحنه باشند و کارنامه قابل دفاعی داشته باشند. کارنامه این آقایان برجام است، با برجام و تفکر برجامی برای این کشور کاری نمی‌توان کرد.آقای پزشکیان با ادعاهایی که مطرح می‌کند تحت عنوان انقلابی و اصولگرای اصلاح‌طلب باید یک فرآیندی را طی می‌کرد و بکند تا افراد توانا را شناسایی کند و در مسند امور بگمارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.