فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۱۰۰

افزایش ۳۰۰ درصدی موارد سوء تغذیه در میان کودکان غزه

افزایش 300 درصدی موارد سوء تغذیه در میان کودکان غزه

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» اعلام کرد که موارد سوء تغذیه میان کودکان در شمال نوار غزه ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت نیوز،

آنروا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که آمار سوء تغذیه در شمال نوار غزه در ماه ژوئیه گذشته (تیرماه) در مقایسه با ماه مه (اردیبهشت ماه) ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که ۹۶ درصد از ساکنان نوار غزه سطوح مختلفی از بحران گرسنگی را تجربه کرده اند و این منطقه نیازمند کمک های بیشتر و توقف جنگ است.

پیشتر نیز صندوق جمعیت سازمان ملل اعلام کرده بود که سوء تغذیه در نوار غزه خطر بزرگی برای زنان باردار و نوزادان است و نرخ تولد نوزادان مرده، کاهش وزن و سیر نزولی نمودار رشد کودکان افزایش یافته است.

در همین راستا، هزاران کودک در نوار غزه به دلیل محاصره، جنگ و ممانعت رژیم صهیونیستی از واردات کمک های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی از سوء تغذیه و فقدان مکمل های غذایی رنج می برند.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

منبع : ایران آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.