فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۷۰۶

باند نیویورکی ها عراقچی چیست؟

باند نیویورکی ها عراقچی چیست؟

اصطلاح «باند نیویورکی‌ها» به گروهی از دیپلمات‌ها و کارشناسان وزارت امور خارجه ایران اشاره دارد که در دوران دولت‌های حسن روحانی و محمد جواد ظریف در وزارت خارجه فعال بودند.

به گزارش تجارت نیوز،

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه صبح امروز این کمیسیون با وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: آقای عراقچی در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین میدان و دیپلماسی وجود ندارد، عنوان کرد که  این دو باید با هم به یک دستاورد برسند. زیرا دیپلماسی بدون میدان هیچ توان و قدرتی ندارند. 

آقای عراقچی همچنین تاکید کرد که جهان‌بینی من همان جهان‌بینی دوران خدمتم در سپاه است و تغییر نکرده و بنده جزو باند نیویورکی‌ها نیستم.

اصطلاح «باند نیویورکی‌ها» به گروهی از دیپلمات‌ها و کارشناسان وزارت امور خارجه ایران اشاره دارد که در دوران دولت‌های حسن روحانی و محمد جواد ظریف در وزارت خارجه فعال بودند. این گروه به دلیل نقش مؤثرشان در مذاکرات هسته‌ای و ارتباطات دیپلماتیک با غرب، به خصوص آمریکا، به این نام شناخته می‌شوند.

برخی منتقدان این گروه را متهم به «وادادگی» در برابر غرب و ترجیح دادن مذاکره و مصالحه به جای مقاومت می‌کنند. این اصطلاح بیشتر در رسانه‌های منتقد دولت روحانی به کار رفته و به طور کلی به کسانی اشاره دارد که معتقدند به جای مقاومت در برابر تحریم‌ها، باید از طریق مذاکرات و دیپلماسی، به خصوص با کشورهای غربی، مشکلات را حل کرد.  عباس عراقچی، که به عنوان یکی از اعضای کلیدی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر از سوی برخی افراد به عنوان عضوی از این باند معرفی شد، اما وی این اتهام را رد کرده و اعلام کرده است که همواره به اصول انقلاب اسلامی پایبند بوده و در چهارچوب منافع ملی عمل کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.