فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۷۷۱۱

سیامک نمازی کیست ؟ + بیوگرافی

سیامک نمازی کیست ؟ + بیوگرافی

ظریف گفته من سیامک نمازی را می‌شناسم و‌ می‌دانم بی‌گناه است.

به گزارش تجارت نیوز،

 محمدجواد ظریف، مشاور راهبردی رئیس‌جمهوری ایران در مصاحبه با کریستیان امانپور، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان درباره سیامک نمازی، زندانی دوتابعیتی سابق در زندان‌های جمهوری‌اسلامی گفت: «من سیامک نمازی را می‌شناسم و‌ می‌دانم بی‌گناه است، اما قاضی تصمیم دیگری گرفت.»

این در حالی است که آقای نمازی، در مصاحبه‌ای با همین شبکه و خانم امان‌پور گفته است که «من هشت ماه در سلول انفرادی بودم و با من رفتاری تحقیرآمیز و غیرانسانی داشتند.»

سیامک نمازی کیست

سیامک نمازی یک تاجر ایرانی-آمریکایی است که در سال ۲۰۱۵ توسط دولت ایران به اتهام جاسوسی بازداشت شد. او مدیر شرکت نفتی «کرسنت پترولیوم» بود و در زمینه مشاوره اقتصادی و انرژی فعالیت می‌کرد. نمازی به اتهام همکاری با کشورهای دشمن ایران، از جمله ایالات متحده آمریکا، به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

سیامک نمازی در سال ۱۹۷۱ در تهران متولد شد و در خانواده‌ای برجسته و تحصیل‌کرده بزرگ شد. خانواده نمازی ارتباطات قوی با جوامع تجاری و دولتی داشتند. او از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده فارغ‌التحصیل شد و تحصیلات عالی خود را در رشته‌های مرتبط با اقتصاد و مدیریت ادامه داد.

سوابق تحصیلی:

لیسانس: سیامک نمازی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه تافتس (Tufts University) در ایالات متحده دریافت کرد.

فوق لیسانس: او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی (MBA) از مدرسه کسب‌وکار استنفورد (Stanford Graduate School of Business) دریافت کرد.

سوابق شغلی:

کرسنت پترولیوم: نمازی مدتی در شرکت نفتی «کرسنت پترولیوم» که در حوزه انرژی و نفت فعالیت می‌کند، مشغول به کار بود.

مشاور اقتصادی: او به عنوان مشاور اقتصادی و انرژی در حوزه‌های مختلف، به ویژه در خاورمیانه و ایران فعالیت داشت.

بنیانگذار شرکت: نمازی همچنین در تاسیس یک شرکت مشاوره‌ای به نام "آتیه بهار" نقش داشت که به شرکت‌های خارجی در ورود به بازار ایران مشاوره می‌داد.

دستگیری: در سال ۲۰۱۵، نمازی به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت‌های دشمن، از جمله ایالات متحده، در ایران بازداشت شد. این اتهامات منجر به محکومیت او به ۱۰ سال زندان شد. خانواده نمازی و جامعه بین‌المللی بارها تلاش کردند تا او آزاد شود، زیرا بسیاری از این اتهامات را سیاسی می‌دانستند. پدر او، باقر نمازی، که مدتی هم در ایران بازداشت بود، نیز از چهره‌های مرتبط با این پرونده محسوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.