خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۲۶۹۵

تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستیابی به تولید ۳۰ هزار تنی در مجتمع فولاد غرب آسیا

تقدیر وزیر صنعت، معدن و تجارت از دستیابی به تولید ۳۰ هزار تنی در مجتمع فولاد غرب آسیا

وزیر صنعت معدن و تجارت دستیابی واحد تقریبا غیر فعال شده فولاد غرب آسیا به تولید ۳۰ هزار تنی قابل تقدیر دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج) اظهار کرد: فولاد غرب آسیا یکی از واحدهای تقریبا نیمه تعطیل بود که مشکلات مالی و بازرگانی مختلفی داشت و با هم‌فکری دست‌اندرکاران و مساعدت بانک سپه دوباره احیا شد.

وی با اشاره به بازدید قبلی خود از این واحد در چند سال گذشته گفت: از بهمن ماه به طور جدی کار در این مجتمع آغاز شد و تعاملی جدی بین فولاد مبارکه اصفهان، بانک سپه و دست‌اندرکاران و مدیر عامل شرکت آغاز شد.

‌مهندس نعمت‌زاده مواد اولیه این کارخانه را ورق آهن سیاه دانست و افزود: این ورق از مبارکه یا واحدهای مشابه مبارکه به این مجتمع می‌آید که قبلا به خاطر مشکلات مالی این واحد قادر به تامین ورق نبود و به همین خاطر تولید راکد شده و نیروی انسانی تقریبا به صفر رسیده بود که بانک سپه از طریق گشایش اعتبار داخلی به نفع مبارکه، ورق‌های مورد نیاز مجتمع را تامین کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با قابل تقذیر خواندن دستیابی این مجتمع به تولید ۳۰ هزار تنی این مجتمع افزود: ظرفیت نهایی ۵۰۰ هزار تن در سال تولید انواع ورق‌های سرد است که در صنایع فلزی، خودروسازی، لوازم خانگی و دیگر جاها مورد استفاده است.

مهندس نعمت‌زاده با اشاره به فعال بودن تمام خطوط و تامین مواد اولیه مجتمع عنوان کرد: ابتکاری با فولاد مبارکه صورت گرفت که اینجا فعالیت حد واسط شده است، یعنی ورق‌هایی که در مبارکه نورد سرد می‌شود، برای عملیات حرارتی به قم می‌آید و برای گالوانیزه شدن و انجام مراحل بعدی به مبارکه باز می‌گردد.

وی ظرفیت این مجتمع در اسیدشویی را خوب توصیف کرد و گفت: برخی صنایع خودرویی مجبور بودند از خارج تامین ورق کنند که با قراردای که با سایپا بسته شد، هم‌اکنون تا هشت هزار تن ورق‌ها را به عنوان مواد اولیه از مبارکه می‌گیرند و اینجا اسیدشویی می‌کنند و تحویل سایپا می‌دهند.

مهندس نعمت‌زاده با اشاره به اینکه حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته و تا پایان امسال توسط بانک‌ها به صنایع کوچک و متوسط و بخش جهاد کشاورزی تولیدی، تسهیلات ارایه شد، گفت: این تسهیلات برای نزدیک به ده هزار نفر نیرو فرصت شغلی ایجاد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.