کد مطلب: ۱۳۳۰۵۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع نخبگان دانشگاه صنعتی اراک:

سرمایه‌گذاری صادراتی آلمانی‌ها در هپکوی اراک

سرمایه‌گذاری صادراتی آلمانی‌ها در هپکوی اراک

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دانشگاه و صنعت در توسعه کشور شریک هستند از سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها در کارخانه هپکوی اراک خبر داد.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در نشست صمیمی با دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی اراک افزود: درهای صنعت کشور به روی دانشجویان و محققان باز است و می‌توانند برای کارهای پژوهشی خود از فرصت‌های موجود در صنعت استفاده کنند.

وی علم و اقتصاد را با هم عجین دانست و اظهار کرد: تحقیق زمانی که کاربردی در صنعت نداشته باشد نمی‌تواند زمینه‌ساز توسعه شود. دانشجویان باید کمک کنند که صنعتگران هزینه‌هایشان کاهش یابد و تولید مقرون به صرفه‌تر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی را استانی با ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بالا خواند و افزود: بیشترین بهره همکاری صنعت و دانشگاه متوجه خود صنعت است و باید با توجه به ظرفیت‌های بالای استان مرکزی طرحی نو برای استان در جهت حرکت به سوی توسعه فناوری، پژوهش و توسعه علم و فناوری در استان اجرا شود.

مهندس نعمت‌زاده یادآور شد: ایران در فهرست 20 کشور اول جهان از نظر علمی است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید هر روز شاهد پیشرفت‌های علمی در کشور باشیم.

وی بر ضرورت مشارکت دانشگاه‌ها با صنایع در زمینه تولید، بهره‌وری، بازارسازی، صادرات، تحقیق و توسعه تاکید کرد و افزود: برای اینکه دانشگاه‌ها بتوانند به راحتی در حوزه اقتصاد فعالیت کنند فضای کشور باید آرام باشد و دولت تدبیر و امید با پیگیری‌های شبانه‌روزی و تلاش در جهت رفع تحریم‌ها توانست آرامش را به کشور بازگرداند.

حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران در سایه برجام

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال 91 رشد سرمایه‌گذاری صنعتی منفی 40 بود اظهار کرد: به جای اینکه سرمایه‌گداری در تولید و صنعت صورت گیرد در بخش‌های نامناسب سرمایه‌گداری شد و از سوی دیگر کشورهای خارجی هم برای سرمایه‌گذاری به ایران نمی‌آمدند اما امروز به برکت برجام سرمایه‌گذاران خارجی به راحتی در ایران حضور می‌یابند.

وی از مذاکره با آلمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در هپکو اراک خبر داد و افزود: به زودی فرانسه نیز در زمینه خودرو در اراک سرمایه‌گذاری می‌کند و همه این‌ها در اثر تلاش دولت برای آرام ماندن کشور در همه جهات است.

مهندس نعمت‌زاده با بیان اینکه دانش و پژوهش مرز نمی‌شناسد، ادامه داد: نباید تنها به فکر خودکفایی بود بلکه باید فراتر از مرزها به فکر تعامل بین‌المللی در زمینه صنعت و دانش و پژوهش باشیم.

وی تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان صنعتی باید خود کارآفرین باشند و با تقویت ارتباط خود با جهان زمینه توسعه صنعتی کشور را فراهم کنند.

بنابراین گزارش پیش از سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت، نجفی رییس دانشگاه صنعتی اراک ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های پژوهشی و علمی این دانشگاه در سه دهه اخیر گفت: در دولت تدبیر و امید وزن اقتصادی استان اراک بر اساس آخرین آمار کشور از 4 به 5.21 افزایش یافت و از آنجایی که این استان ظرفیت رسیدن به وزن اقتصادی 7 را نیز دارد باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی خواستار ایجاد شهرک فناوری‌های پیشرفته صنعتی با هدف حمایت از دانشجویان نخبه و تامین نیازهای تحقیق و توسعه صنایع استان شد و اظهار امیدواری کرد: صنعت کشور و استان اراک که در سه سال گذشته جان تازه‌ای گرفته در سال‌های آتی روند رو به رشد خود را طی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.